LA NOSTRA PRIMERA EXPOSICIÓ

Des de Octavi Serra EN RESIDÈNCIA

Ens ho hem passat molt bé, sobretot quan vam fer la sortida al museu de Mutuo Gallery. Quan vam arribar ens van explicar què faríem i que passaria. Vam tenir la sort de que Jan Barceló, l’artista ens va fer la visita guiada i ens va explicar com va fer els dibuixos i els efectes òptics. Van entrar a una sala on hi havia color i ens vam marejar. Hi havia llums, colors i música. Va ser una xulada.

Aquí us deixem la pàgina web de l’artista i de l’espai:

PORTADA

Home 2017

CONEIXEM L’OCTAVI

Des de Octavi Serra EN RESIDÈNCIA

Aquesta setmana hem conegut l’Octavi i l’Anna. L’ Octavi ens va donar un sobre i després ens va explicar les obres d’art que havia posat al carrer:

Vam veure que les seves obres d’art et volen donar un missatge:

En una d’elles vol dir-li a la gent que la moda ha transformat les seves vides de forma negativa. 

A la segona ens critica el nadal i el consumisme

A la tercera que amb la contaminació, darrere dels nostres somriures hi ha una cara trista i que no sempre veiem les coses com són.

A la quarta és una crítica a la nostre societat i més si veiem que la ma està al costat d’un banc.

A l’última que les coses les podem veure de moltes maneres diferents.

COM VOLEM LA NOSTRA CLASSE

Des de Octavi Serra EN RESIDÈNCIA

El segon dia vam parlar de com volíem que fos la nostra classe. El Pau ens va donar uns fulls per omplir-los dient quines havien de ser les normes o quines creiem que eren les normes.  Vam intentar fer les normes no dient el que no es podia sinó el que si que es podia i el que havíem d’intentar aconseguir. Vam donar opinions respectant el torn de paraula de cada persona i opinió.

EL PRIMER DIA

Des de Octavi Serra EN RESIDÈNCIA

Al començar la classe no coneixíem el profe i ens va dir que havíem d’ escollir un animal per presentar-nos sense paraules. Al principi vam presentar-nos amb un animal fent veus i moviments d’aquell animal i ens ho vam passar molt bé. Després vam parlar de per què havíem escollit aquell animal. Poc a poc vam anar compartint com som, com ens veiem i com pensem que ens veuen els altres.

Avui comencen la escriptura del nostre bloc de CREADORS EN RESIDÈNCIA

Des de Natalia Domínguez EN RESIDÈNCIA

La nostra classe ideal Mateo

Som la classe de 4t C de l’institut Verdaguer, som 17 persones de 14 i 15 anys . Podem dividir tot aquest temps en dues part.

La primera es diria “esperant l’artista” tots volíem conèixer a l’artista , la Natalia Domínguez. Sentíem curiositat per veure com era i que feia per ser nomenada artista. En aquest primer moment la nostra professora ens va explicar que era una artista jove que feia obres d’Art Contemporani. Ens va fer investigar sobre aquest Art que per molt de nosaltres era desconegut i difícil d’entendre. També ens va mostrar un portfolio amb una part de les seves obres exposades en diferents galeries . Vam parlar una mica sobre les coses que veiem a cada una de les obres, els materials que utilitzava i si ens agradava. També vam fer un meet amb la Natalia, que estava inaugurant una exposició a Grècia i per això no podia estar amb nosaltres. Ens va explicar i ensenyar l’obra exposada.

La segona es diu “l’artista ja està amb nosaltres ” ara comença realment la nostra aventura creativa i us l’anirem explicant poc a poc.

VIVENCIES1ETRIMESTRE_NOA

Des de Adrian Vega EN RESIDÈNCIA

Aquest mes a residencia m’ho e passat molt be pero a vegades me aburrit una mica amb el tema de les improvisacions i tambe quan hem parlat de com ens a anat no m’agrada aixo pero lo demes si tambe espero que el proxim trimestre fem coses una mica diferents per aixi tambe cambiar una mica de idees i de tot
tambe un cosa que m’agradaria sera sortir mes i fer mes excorcionsnperque nomes hem fet una al trimestre i nose es com que hem sembla vastan poc, i tambe demano que cuan fem una excorcio no sigui com la que hem fet perque no em va agradar gens .

Cosim els somnis…

Des de Violeta Mayoral EN RESIDÈNCIA

Ahir, en els artistes de religió vam acabar el coixí i vam decidir com fer-ho tot ja que no teníem ni idea de com fer-ho ni de quan ni en quin ordre, vam brodar dibuixos a l’almohade, vaig fer una lluna pachucha i algunes estrelles, fe divertit i a sobre vam obrir una porta de la classe en la qual mai havia entrat.😎🙃👾👾
Ainara Vitales

Ahir vam fer una xerrada del que faríem properament, també li vam fer un dibuix al coixí, i també com sempre al principi vam posar una cançó
Nehad Talibi

ahir vam aprendre a cusi ,i vam pensar que fellam abans de dormi i o vam cosir
tan be vam pensa si fer una canso per una gossera
Sara Moreno

Ahir ens vam posar a acabar els coixins amb una frase jo vaig posar res i els nois es van posar a dormir cridant com bojos 😗 👍
Erika Paiva

Al principi vam tenir que dibujar en una llibreta que ens va donar la Violeta, havíem de dibuixar alguna cosa que tingui a veure amb dormir, jo vaig dibuixar un conill dormint perquè m’agraden molt els conills.
Després vam començar a dibuixar-lo en el coixi amb un guix i després vaig bordar-lo i ja està!
Pamela Rivas

Ahir he acabat el meu coixí i després he dibuixat el que anava broda jo he posat D.N. Somnio perquè em dóna tranquil·litat i puc dormir bé.😎
Carmen Rodríguez Zambrano

Ahir van fe una cama amb mesas i van dormir alla el Dani,unai,victor,yo,va ser molt divertit pero va ser molt incomut perque va ser molt doloros ,nomes no faltaba una manta i un colchon i una sabana
Izan Muñoz

Paperets i vincles.

Des de David Franch EN RESIDÈNCIA

Avui hem fet més exercicis d’improvisació amb el David. Els exercicis que hem fet consistien en fer una improvisació amb parella on havíem d’incloure dues paraules aleatòries que ens donava el David. A més a més, havíem de fer veure que entre les dues persones que actuàvem teníem un vincle, ja sigui d’amistat, d’amor, etc. Crec que ha sigut una activitat molt original. Gràcies a ella, hem après a ficar-nos en el paper de varis vincles i a introduir paraules sense tenir res a veure amb el diàleg, gràcies a la improvisació. És una activitat que m’ha agradat molt. (Júlia Güell)

El dia 2 de novembre, amb el David vam estar fent improvisacions amb parelles o amb grups. El David ens va donar uns paperets i cada persona n’havia d’agafar un. Aquestes paraules les havíem d’incloure  a la improvisació en algun moment o altre. (Mireia Moliné)

Avui hem fet improvisacions amb parelles. Sortíem a l’escenari i ens donaven un tema del que parlar i unes paraules que havíem de dir. (María Fernández)

Ese día, en parejas, agarramos dos papelitos, donde en cada uno había  escrito una palabra, como por ejemplo: casa, falda, etc… y teníamos que crear un diálogo donde salieran esas palabras. (Giada Trapasso)

La classe passada vam començar fent un repàs conjunt del que vam fer les anteriors classes i als que no van estar els van explicar breument què ens semblava la paraula normal, ja que l’anterior classe vam fer un debat. Després, vam estar la resta de l’hora treballant obres amb grups reduïts de persones amb diferents improvisacions i escenes. Vam treballar un aspecte en el que es posaven persones darrere de les que actuaven i amb gestos com a medium els deien el que havíem de dir al diàleg aquelles persones, a més tenien unes paraules que havíem d’incloure també. Els diàlegs van funcionar molt bé i ens vam riure bastant. (Martina Ollero)

Hoy día dos de noviembre ha sido un día divertido, hemos estado ambas horas actuando y eso ha sido emocionante. Hemos estado haciendo actuaciones en grupos de tres, y después vino lo más divertido, hicimos obras de dos personas: estas tenían que sacar dos papelitos y en la obra tenían que decir las dos palabras que salían en los dos papeles. Además el público tenía que escoger el contexto y la relación de las dos personas que actuaban y lo hacía aún más emocionante y gracioso. Esto fue lo más divertido y en conclusión he tenido una clase de 10. (Hugo Ledo)

Доброго утра! Мое мнение о заданиях Давида? Оно положительное! Мне очень нравится все задания что он дает нам хотя я и не понимаю что он иногда говорит но опять же спасибо моим одноклассникам за то что объясняют мне! Все задания определенно хороши но иногда расстраивает то что они все немного похожи друг на друга. И я очень жду когда нам поставят спектакль!

Bon dia! La meva opinió sobre els encàrrecs de David? És positiu! M’agraden molt totes les tasques que ens fa, encara que no entenc el que diu de vegades, però de nou gràcies als meus companys per explicar-m’ho! Totes les tasques són sens dubte bones, però de vegades és frustrant que totes siguin una mica iguals. I tinc moltes ganes que ens facin una obra de teatre! (Azhar Khalel 🙂 )

Encara que he faltat moltíssim, crec que tinc prou recursos per comentar. Puc contemplar un clar professionalisme en aquest home i una anhelació inspirant en descobrir què som capaços de fer. A més, cada dia que actuem és una sorpresa el que representarem. No es deduïble, i a més, aquest misteri motiva i produeix ànsies, que son molt favorables per un positiu estat anímic.  (Eva Vibliani)

El 2 d’octubre era un dimarts. Els dimarts ve el David i fem dinàmiques però sobretot utilitza els temps que està aquí amb nosaltres per agafar idees per l’obra de final de curs. M’ho passo molt bé. (Ella Whiteman)

Hicimos unas improvisaciones basadas en la palabra “normal”. Hicimos también una pequeña asamblea hablando sobre lo que opinamos acerca de la palabra normal, y salieron muchas ideas muy interesantes. (Ada Aparicio)

Durant la sessió del 2 de novembre vam fer varies activitats, entre elles una que tractava d’improvisar d’una manera molt interessant. L’activitat comença amb una parella de companys que van a improvisar, seguit els demés companys donaven una idea sobre el tipus de relació que hi havia entre els dos companys. Cadascun dels dos companys treuen un paper amb una paraula que tindrà que sortir a la improvisació. Aquesta activitat va ser divertida i entretinguda ja que mai podies estar segur del que tindries que fer o de què tindràs que improvisar. (Martí Sepúlveda)

Durant aquest dia vam fer diferents activitats didàctiques amb els companys en el saló d’actes. A la primera activitat vam haver d’actuar davant del públic però ells ens donaven paraules i nosaltres teníem que fer interpretació dient-les. Em va agradar molt aquesta activitat ja que era diferent a les demés que fem normalment i moltes de les paraules no tenien res que veure amb l’actuació i això li donava un punt de dificultat. Després vam haver de improvisar amb objectes a l’atzar, aquest exercici era difícil ja que no podíem donar-li l’ús normal que tenen aquests objectes. És a dir, si jo tinc una ampolla d’aigua, tinc que donar-li un altre ús com per exemple un martell. Em va agradar aquest dia i m’ho vaig passar molt bé actuant i improvisant amb els meus companys. (Víctor Mendo)

Avui amb el David hem fet improvisacions. El David ens donava uns papers amb unes paraules i havíem d’introduir aquestes paraules en la nostra improvisació. Era molt divertit ja que et tocaven paraules molt rares. (Gisela Núñez)

Avui hem actuat fent improvisacions, el David ens ha donat papers per parelles on posaven dues paraules i hem hagut de fer una improvisació on sortissin aquestes paraules. Els que estàvem asseguts escollíem un vincle que tinguessin les dues persones i elles actuaven amb el vincle havent de dir les dues paraules del full. Han sortit improvisacions interessants i ha estat divertit de veure. (Júlia Padonou)

L’altre dia el David ens donava un paperet i havies de fer el que posava al paperet. A més una persona que tenies darrera li deia a una altra el que havia de dir. (Gregory Júnior)

Avui a teatre hem fet una activitat en la qual fèiem parelles i havíem d’agafar d’una caixa un paperet i el paper que agafàvem posava una paraula, aquesta paraula havia de sortir en l’actuació que vam fer. La veritat és que va ser molt divertit i em vaig riure molt veient les actuacions dels meus companys. (Ariadne Zuazaga)

SESSIÓ 1 – 29 Setembre

Des de Jordi Lafon EN RESIDÈNCIA

A las 11:30 empezó la clase. Conocimos por fin a Jordi y tuvimos una buena impresión. Nos dividimos en dos grupos para hacer una presentación. El objetivo era que Jordi nos conociera un poco. También le formulamos una serie de preguntas que llevábamos preparadas y él nos las respondió con toda la sinceridad del mundo. Gracias a esas preguntas descubrimos que tuvo un negocio de restauración de fachadas, pero que finalmente volvió al mundo del arte y que actualmente se dedica a la docencia universitaria.

Lo que Jordi quiere que hagamos estos días es cohesionar el grupo para tener más confianza entre nosotros y poder conocernos más, para luego compartir cosas entre nosotros y elaborar un libro conjunto. Por eso nos enseñó unos proyectos similares a lo que tiene él en mente. Estaban bastante chulos.

Después, propuso dar una vuelta para ver si veíamos cosas interesantes, y subimos la cuesta de Montbau, hasta llegar a la parte de arriba del instituto de Mundet. Héctor dijo de ir a visitar el parque de la pinza, y luego nos dirigimos al Palau de les Heures, porque el parque estaba cerrado por problemas que tuvieron con los perros que visitan ese lugar. No abrirán hasta que se recomponga la vegetación.

Sara estuvo haciendo fotos, y yo (Telma) leí un cartel que explicaba la historia del palacio.

A la hora de finalizar la sesión, nos dirigimos al instituto hacia la 13:30.

Parece que vamos a andar bastante en esta asignatura. No en vano, la propuesta de nombre para el proyecto es Els ocells passen per on volen. Veremos dónde nos lleva todo esto.

Telma y Judith

EXPECTATIVAS, MOTIVACIONES Y REFLEXIONES DE LA SALIDA

Judith: Las expectativas que tengo es que espero que sea divertido, no muy pesado, poder aprender y pasármelo bien.

Jeniffer: Por ahora me ha gustado el proyecto que vamos a hacer y pienso que aprenderé mucho porque es una asignatura que nunca hemos hecho.

Nico: Yo creo que sería interesante ir por la montaña de la escola Baloo porque podríamos encontrar cosas interesantes.

Nerea: No me gusta mucho el arte, pero de esta optativa espero aprender algo sobre el arte que me motive para intentar saber más cosas.

Sofia: Aprender del entorno, divertirme haciendo fotos y anotando cosas en la libreta, tener más inspiración y aprender de Jordi Lafon.

PRESENTACIÓ

Des de Jordi Lafon EN RESIDÈNCIA

Hola!
Som el 4tC, de l’Institut Narcís Monturiol. Molts de nosaltres no tenim ni idea sobre l’art contemporani, però enguany farem una optativa dintre del programa En Residència i esperem aprendre moltes coses. La veritat és que estem ben encuriosits amb aquesta proposta.

Alumnes del 4t C

Nos acompañará Jordi Lafon, un artista visual que desde pequeño se orientaba al arte. En sus trabajos se establece una relación entre los objetos, personas y su entorno. Le gusta trabajar caminando y conociendo cosas nuevas por el barrio, le gusta explicar sus experiencias del arte con jóvenes como nosotros.

Nerea