Vam anar d’excursió a la Fundació Joan Miró. Quan hi vam arribar vam anar a la part del jardí lateral on ens estaven esperant la Mercè, la Mari Carmen i la Noemí. Vam accedir a un barracó que hi havia instal·la i ens van ensenyar una premsa amb què treballaríem. Després vam sortir al jardí i vam escollir tres fulles. A continuació vam tornar al barracó i vam posar les fulles en un paper i aquest paper el vam tapar amb un altre paper i el vam introduir a una màquina que es diu tòrcul i les fulles van quedar impreses al paper.
VISITA-TALLER “PRODUIR COSES QUE NINGÚ NO DEMANAVA”
Aquesta va ser la nostra primera sortida. La visita va ser diferent, no ens van explicar les diferents obres de l’exposició. Vam fer el recorregut per parelles. Uns anaven amb els ulls tapats i els altres contaven el que veien. Es detallava el que hi havia i també es podia descriure quadres i escultures imaginàries. Va ser una manera diferent de veure una exposició i general ens va agradar.
El grupo 1 del proyecto, el 26 de enero, comenzaron a grabar el cortometraje “J.O.E.” Estuvieron a lo largo de tres horas grabando bajo la dirección de Matilde Amigó, y la colaboración del cámara, Rafa. Un día bastante divertido y con muuuuchooosss nervios. Han participado en este proyecto Yevheniy Kholod (sonido), Óscar (la vaca), Jonathan ( el alien), Joel Pacheco ( el policía) y Keyri ( el niño que cuida a la vaca).
Ejercicios previos para la grabación. ¿Y qué hace una vaca aquí?¡Acción!Equipo de grabación y sonidoUn descansito entre la grabación. ¿Quién ganará?Una escena más…. y fin de esta sesión.
¡PROXIMAMENTE EN LOS CINES, LA MÁS EXTRAÑA HISTORIA DE ALIENS: “J.O.E.”!
En aquesta sessió vam anar a l’Ateneu Popular de nou Barris per veure un espectacle del 26è Circ d’Hivern. L’espectacle en concret va ser Sotrac, l’espectacle tracta sobre l’obsessió amb els telèfons mòbils amb una mica de comèdia i amb canvis constants d’escena sobre diferents personatges que viuen una situacions relacionades amb l’ús del mòbil i les xarxes socials.
També ens fa qüestionar comportaments individuals i col·lectius amb una reflexió a través d’imatges i situacions sobre com aprofitem el temps, com gaudir la vida i com afrontar la mort en una societat cada vegada més obsessionada amb les noves tecnologies. Fan servir moltes tècniques de circ com el trapezi i els cercles aeris, també juguen amb les llums creant escenes molt cridaneres per captar la teva atenció del públic.
Va ser molt interessant com el públic, en la nostra sessió format principalment per adolescents i nens, reaccionava ja que en alguns moments estaven més interessats en les imatges que es projectaven en una pantalla sobre l’escenari que en l’actriu de carn i ossos que estava fent servir el trapezi.
El passat 3 de novembre vam fer una excursió a la Central del Circ que està situada dins el Parc del Fòrum. Ens van acompanyar dos professors. A les nou en punt vam sortir de Trinitat Vella, vam agafar la línia vermella fins a Glòries i allà, el tramvia fins al Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Vam esmorzar. Ens vam trobar amb la Ileana i la Marissa, la nostra mediadora, que ens van donar la benvinguda. La Marissa seria l’encarregada de guiar-nos per les instal.lacions i ens explicaria la història de La Central, com funcionava , per a què servia i com s’organitzaven per la utilització dels diferents espais i els materials específics de circ. Quan vam entrar-hi , vam visitar les seves instal·lacions, vam veure sales amb diferents estructures i tamanys, vam trobar gent relacionada amb el món del circ que treballaven en aquests espais fent activitats de perill, dansa, etc… L’espai que ocupa La Central del Circ anteriorment era un magatzem on els vaixells guardaven les seves peces després d’haver sigut un espai integrat dintre el Fòrum Universal de les Cultures que s’havia celebrat a Barcelona durant l’estiu de l’any 2004. Un cop acabades les explicacions i les visites, la Ileana ens va portar a una sala on ens va explicar què faríem, què utilitzaríem i, el més important de tot, els riscos que comportava i les precaucions que havíem de prendre. Seguidament vam començar a escalfar i a fer exercicis previs per a utilitzar el trapezi i les teles. Per finalitzar vam fer ús d’aquest material que tant desitjàvem fer servir. Ens ho vam passar genial utilitzant el trapezi l les teles.
Aquests mesos que he estat fent en residencia hi ha hagut classes que m’ha agradat més o menys, al principi no tenia un bon comportament però ara crec que estic millorant, m’agrada molt en la manera que treballem, i en el lloc on ho fem, l’Adiran em cau genial i m’agrada molt la manera que té d’ensenyar dansa, en general aquest espai temàtic m’està agradant molt, m’agrada que cadascú tingui el seu dia d’atenció el fet que faci una coreo i l’exposi davant dels altres és una manera de perdre la vergonya i tenir el teu moment d’atenció, també m’agrada que de tant en tant anem a veure una obra, és una manera d’aprendre, m’agrada que quan l’Adrian no pot venir ve un altre persona, en general tot ha estat molt bé i espero que la meva opinió no canvi durant aquest temps
Tot i les baixes del professorat, de l’artista i de força alumnes, seguim amb el nostre procés creatiu! Som poquetes però amb moltes ganes anem fent gravacions i vivint experiències creatives amb l’ajuda de l’Adrian. En aquesta foto començavem una sessió on havien introduït l’ús d’una càmera de vídeo i estavem experimentant amb l’espai.
Ahir no vam fer una classe “normal”, vam haver d’escriure normes per ser “diferent”. Cada grup va escriure coses molt diferents com, per exemple, vestir i ser extravagant, ser tu mateix, pintar-se el cabell de formes estranyes, no seguir els estàndards de la societat, tenir els ulls grisos… Va ser una classe per pensar i reflexionar sobre què era ser una persona mínimament “normal”. També vam haver d’escriure quina era la diferència entre estrany i diferent. Van sorgir explicacions molt ben pensades. Per últim, vam improvisar una presentació al grup com si fos una funció de veritat. Vaig riure molt. (Giada Trapasso)
En aquest dia vam haver d’agafar un full de paper i escriure 10 normes per ser diferents dels altres; hi havia gent que posava coses com caminar al revés, vestir diferent… Amb aquesta llista vam haver de sortir a l’escenari a parlar sobre les normes amb el micròfon i explicar-les; el meu grup va ser el primer i em va ser una mica difícil de saber-me explicar però em va agradar l’activitat. A més de la llista vam haver d’explicar la nostra opinió sobre la diferència entre ser rar i ser normal. (Miró Huguet)
Ens van demanar que agaféssim un paper i bolígrafs per poder escriure 10 coses sobre com ser estrany, i els meus companys i jo vam escriure sobre com ser un mateix i no adherir-se a les masses i no tenir por d’expressar la nostra opinió. També ens van preguntar la diferència entre estrany i especial, i crec que això no passa perquè una persona pot trobar-ho estrany i una altra persona especial amb habilitats inusuals. Després d’això vam anar al centre i ho vam presentar a tota la classe. Calia fer-ho tot amb emocions i bons gestos, i crec que ho vaig fer força bé, però altres vegades m’ho vaig passar millor perquè avui estava molt tímida. (Azhar Khalel)
Avui hem fet una llista amb 10 normes per ser diferent. Ha sigut una activitat que hem fet amb grups de tres i que després hem presentat davant els altres. Ha sigut divertit perquè tothom deia coses diferents. Per últim, hem començat a fer una activitat per grups de 4 on per ordre havíem de improvisar i dir coses que ens agradàvem del físic o del caràcter de la persona que teníem al costat o bé recordar un record fictici. (Júlia Güell)
Avui hem estat escrivint per grups normes per ser diferent, les normes que nosaltres creiem que havíem d’escriure en el paper per ser diferent. Quan hem acabat de pensar-les i escriure-les, les hem posat en comú. Ho hem fet parlant o explicant-les a través dels micròfons. Després en grups de 4 persones, ens hem hagut de dir coses bones… Per exemple, jo li deia a un company que tenia caràcter, coses relacionades amb el caràcter; a un altre li deia que m’agradava el seu estil… (Mireia Moliné)
El primer que vam fer va ser posar-nos en grups de tres i escriure en un paper les que creiem que són les normes per ser diferents. Després amb els micros, les vam explicar a la classe, i també vam dir el que creiem que era la diferència entre ser diferent i rar. Em va agradar escriure les normes en un paper però a l’hora d’escoltar els companys es va fer una mica avorrit. (María Fernández)
La classe d’ahir va ser interessant perquè cadascun tenia un concepte d’estrany diferent. I hi havia gent que s’ho prenia de broma però feien gràcia: com, per exemple, pertànyer a una secta o caminar cap enrere. Després d’això també ens van fer explicar què tenia de diferent ser “rar” i ser “estrany”. Crec que va ser interessant perquè, com he dit abans, cadascú té un concepte diferent d’una cosa dolenta o estranya. Però per a mi són paraules sinònimes i gairebé el mateix (Paula Moreno)
Avui hem fet una llista de normes per ser diferent. Ens hem reunit en grups de 3 i, quan hem escrit les nostres normes per ser diferent, hem hagut d’explicar la diferència entre rar i diferent. Després hem exposat les nostres normes a la resta dels companys. Quan hem acabat d’exposar tots els grups, han sortit quatre persones i han parlat d’una cosa que diguéssim nosaltres. (Gisela Núñez)
Avui en grups de tres hem fet un llistat de normes per a ser diferent. Després hem hagut també de respondre a la pregunta següent: quina diferència hi ha entre diferent i rar? Un cop respostes les preguntes, les hem dit davant de tothom, i després alguns grups han fet una mini improvisació entre 4 persones. Ha estat bé. (Júlia Padonou)
A la classe d’avui ens hem posat en grups de tres persones, i entre els tres havíem de pensar 10 normes per ser diferents. Hem estat 10 minuts aproximadament pensant sobre això, i entre tots els grups han sortit idees molt interessants i divertides, com per exemple: tenir una discapacitat física, caminar cap enrere, tallar-se el cabell al zero, no plorar, etc. Aquesta activitat m’ha semblat molt interessant, ja que hem hagut de reflexionar i escoltar les idees de la resta dels companys. (Ada Aparicio)
Ahir la classe de creadors en residencia em va semblar bastant divertida, encara que en alguns moments va ser una mica avorrit. Vam començar amb grups de tres i en un paper havíem de posar coses que et feien no ser normal, i a continuació les havíem d’explicar als nostres companys. Era interessant saber les opinions dels nostres companys. En conclusió, m’ho vaig passar bastant bé a l’hora de presentar. (Hugo Ledo)
Avui hem estat escrivint en un paper les normes per ser diferent, després vam sortir per grups a l’escenari a dictar-les amb el micròfon. Vam posar en comú totes les coses que ens semblaven diferents en les persones. (Martina Ollero)
Al principi vam mesurar-nos a nosaltres, peus, pams… Ara, fem amidaments de diferents elements de l’institut i recorrem la seva arquitectura. Recompte de portes.
Ens coneixem compartint i posant en comú una pluja d’idees entorn a : procés de creació / tecnologia / programació / robòtica / videojocs / intel·ligència artificial / … i situem algunes preguntes :
-Per què hi ha robots assistents que tenen nom i veu femenina ?
-Per què Terminator és un home ?
-Poden ser els robots creatius ?
També fem una acció per grups (programadores i ordinadors) posant en joc els cossos. Consisteix en una pràctica de pensar i executar consignes (algoritmes) des d’un altre lloc, fora de les pantalles.