SESSIÓ OBERTA 24/02/26

El 24/02/26 vam fer la «Sessió Oberta» del projecte En Residència davant del professorat del grup, de l’artista que participa en el procés creatiu, Víctor Jaenada, la directora del centre Gemma Alsina i de diferents personalitats: la Cap del Servei d’Educació de l’Ajuntament de Badalona, Pilar Relaño, la tècnica del Servei, Eva Palma, membres d’EART, Francesca i Mariana, la Marta Giralt, gestora de Projectes d’Àmbit Social del Consorci del Besòs, i la Mamen Zaera del CRP Badalona.

Per a aquesta ocasió, l’alumnat va preparar un programa de televisió en què presentaven l’obra La casa de Bernarda Alba, que és la peça que representaran pròximament en una versió adaptada.

Durant el programa, cada personatge apareixia amb un objecte simbòlic que el representava i explicava algun aspecte clau del seu paper, tot dient també una frase important relacionada amb el personatge. Aquesta presentació va servir com a tastet del que serà l’obra final, mostrant part del treball escènic i interpretatiu que estan desenvolupant.

L’actuació va començar amb una cançó flamenca escrita per Lorca i interpretada per Camarón de la Isla. Nana del Caballo, va ajudar a crear l’ambient tràgic des del primer moment de la presentació. Fins i tot hi va aparèixer el mateix Federico García Lorca —interpretat per un alumne—, aportant un toc creatiu i sorprenent a la presentació.