Preestrenem ‘El reflejo es el SIGNO’

Des de Sebastián García Ferro EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/antaviana1920/2020/06/15/preestrenem-el-reflejo-es-el-signo/

“El projecte realitzat amb els alumnes de 2n
d’ESO de l’institut Escola Antaviana ha estat plasmat en diverses etapes que es
van anar desplegant des del mes d’octubre, quan vam començar, fins a l’última
sessió de l’11 de març.

En la
primera etapa el treball es va vertebrar a través d’una sèrie de preguntes que
els vaig fer a ells sobre el cos i els seus diversos entorns: familiar, social,
amorós, imaginari, poètic. Això em va permetre poder conèixer les seves mirades
i animar-los a tenir-ne d’altres, des del respecte, la diversitat, la
curiositat i amb una frase que va sorgir i que ens feia de mantra (i amb la
qual començava el muntatge escènic): NO QUIERO SER PERFECTO, QUIERO SER
COMPLETO.

Les
diverses respostes a aquestes preguntes es van formular com exercicis o
propostes escèniques, combinades amb interaccions grupals i coreogràfiques on
l’individu i el grup a nivell escènic, anaven rotant circularment (no hi havia
un protagonista i, a part, la resta). Això va permetre anar muntat escenes molt
interessants on el més rellevant era la transformació que succeïa en ells, cada
vegada que les interpretaven. El resultat escènic, si bé va quedar sense acabar
tot i tenir muntat gairebé 30 minuts d’obra, queda reflectit en un vídeo
muntatge del procés, també documentat al bloc, i amb música original que vaig
compondre per a la peça”.

Sebastián
García Ferro, coreògraf EN RESiDÈNCiA a l’institut Escola Antaviana.

Us en
compartim un tast abans de l’estrena de demà, per anar escalfant motors.

I demà…compartirem El
reflejo es el SIGNO
amb tots vosaltres també aquí al bloc, el nostre punt
de trobada durant un procés que ens ha mogut a tots plegats.

Invitació a la presentació

Des de Sebastián García Ferro EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/antaviana1920/2020/06/15/invitacio-a-la-presentacio/

Sebastián Garcia Ferro:

El proyecto realizado con los alumnos del Institut Antaviana ha sido plasmado en varias etapas que se fueron desplegando durante los meses de Octubre cuando comenzamos y la última sesión del 11 de marzo. En la primer etapa el trabajo fue vertebrado a través de una serie de preguntas que les hice a ellos, con respecto al cuerpo y sus diversos entornos: familiar, social, amoroso, imaginario, poético. Esto me permitió poder conocer sus miradas y animarlos a tener otras, desde el respeto, la diversidad, la curiosidad y con una frase que fue el matra (y con la que comenzaba el montaje escénico) NO QUIERO SER PERFECTO; QUIERO SER COMPLETO. Las diversas respuestas a estas preguntas se formularon como ejercicios o propuestas escénicas, combinadas con interacciones grupales y coreográficas donde el individuo y el grupo a nivel escénico, iban rotando circularmente (no había un protagonista y el resto). Esto permitió ir montado escenas muy interesantes donde lo más relevante era la transformación que sucedía en ellos, cada vez que la interpretaban. El resultado escénico si bien quedó sin acabar, pese a tener montado casi 30 minutos de obra; queda reflejado en este video montaje del proceso como así también en la música original que compuse para la misma.

Coreografiant el confinament

Des de Perifèria EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/moisesbroggi1920/2020/06/15/coreografiant-el-confinament/

Les possibilitats que ens brinda la nova realitat del confinament ens empenyen a reinventar-nos…així doncs assagem, inventem, creem…la relació amb la nostra idea inicial (virtualitat i identitat) és directa amb la representació actual que fem a les pantalles. Des del dia 1 el confinament seguim creixent, creant, construint plegades.

El nostre fanzín web intervingut

Des de Míriam Cano EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/princepdegirona1920/2020/06/12/el-nostre-fanzin-web-intervingut/

Un curs sencer mirant coses. Mirant-nos a nosaltres i als altres. Als objectes que voldríem que algú desenterrés d’aquí cinquanta anys. A la ciutat. A les cases i als fantasmes. Als canvis petits que esdevenen importants.
Un curs sencer escoltant-nos. Explicant-nos coses.

I tres mesos tancats a casa, obligats a parar atenció a coses que sempre hi eren i que ara ens són imprescindibles.
Una manta ronyosa, una maleta, una nota oblidada.

Així construïm les històries, mirant de molt a prop i allunyant-nos-en dos pams, tot alhora.

I algú, mentre nosaltres mirem, ens mira a nosaltres.

I tot, tot, ja hi era.

https://jamaisvudejavu.wordpress.com/

CONCRETEM LES “Escultures de companyia”

Des de Alejandro Palacín EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/vallhebron1920/2020/06/12/concretem-les-escultures-de-companyia/

Durant aquesta darrera sessió del confinament l’alumnat liderat per l’Alejandro Palacín, presenten idees i conjuntament van concretant com serà la proposta que es presentarà en el projecte final, basat en les escultures de l’entorn que hem descobert durant els dos primers trimestres.

Ens anem connectant!

Imatges que han servit com a fonaments creatius de la proposta de l’Alejandro Palacín:

Ens acomiadem!

Us presentem https://ift.tt/30yoS8U

Des de Victor Ruiz Colomer EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/domenechimontaner1920/2020/06/10/us-presentem-https-cultivadetrito-tumblr-com/

Després de mesos de caminar, reflexionar, dibuixar, transformar, experimentar, jugar, escoltar, cosir, plantar, retallar, passejar, triturar, arrugar, planxar, … hem recollit el nostre treball en un espai web on es documenten, de forma textual i fotogràfica, els procesos col·lectius que hem engegat des de l’inici de curs.

Hem explorat formes d’organització i dinàmiques d’aprenentatge poroses, que desdibuixen els límits entre l’aula i l’espai públic. La relació que hem establert amb l’institut, el barri i la ciutat ha evidenciat el vincle entre el nostre entorn i les formes de producció.

Hem imaginat conjuntament noves funcions i aplicacions per a aquelles eines, materials o fins i tot espais, que ja han complert el seu cicle d’ús.

https://ift.tt/30yoS8U és una invitació a situar-nos per avaluar el nostre impacte a petita i gran escala.

Aquí teniu l’enllaç, passegeu-hi sense pressa…

https://cultivadetrito.tumblr.com

Amb l’alumnat de 3er d’ESO Ainara Cáceres Millán, Alejandro Jiménez Mir, Gisela Mirabet Raurell, Luisa Fernanda Montalvan Isaula, Raquel Monterde Cutillas, Gabriel Augusto Moreira Moraleda, Nerea Ortega López, Pau Rodríguez Duran, Marc Rodríguez Duran, Aleix Romero Suñer, Ingmarie Rosa, Germán-Román Tamtchouk García, Miquel Vilardell Soler i les docents Teresa García i Ada Vázquez.

La residència de Victor Ruiz Colomer ha estat comissariada per Marc Navarro, dins del cicle Gira tot gira de l’Espai 13 i coordinada per Programació Pública i Educació de la Fundació Joan Miró.

Agraïm la col·laboració de Laia Estruch, Maria Gasa, Joe Highton, Vera Moles i Paula Pérez-Rodríguez.

PRESENTACIÓ «Memòries d’allò estrany». Dimarts 16 juny 16.42

Des de Lo Relacional EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/verdaguer1920/2020/06/11/presentacio-memories-dallo-estrany-dimarts-16-juny-16-42/

Amb molt de ganes us convidem a la PRESENTACIÓ del Disc expandit Memòries d’allò estrany amb les creadores i part del grup d’estudiant de el procés de EN RESIDÈNCIA a l’Institut Verdaguer portat per el grup Lo Relacional.

Serà una hora estranya !!! Dimarts, 16 juny, 18:42. El link el publicarem aquí en breu i serà al Youtube de El BornCCM: https://www.youtube.com/user/elborncentrecultural/

Des de casa, una presentació estranya amb un format anormal per compartir les peces sonores, els textos i dibuixos que configuren el paisatge de Memòries d’allò estrany. Són memòries estranyes d’experiències de masclisme, LGTBIQ-fòbia, racisme, classisme i d’un sistema educatiu que uniformitza que hem treballat i explorat a partir de paraules trobades al barri i a El Born CMM. Adaptant-nos a les particularitats d’aquesta situació estranya, hem creat un espai digital per qüestionar les normes que ens fan sentir raretxs i celebrar-nos des d’allò extra-ordinari.

Amb la professora Míriam Lanzaco i el grup d’estudiants de 4rt ESO: Ariadna Casanovas, Ashly Sierra, Chaima El Akeel, Dikra El Akeel, Elisabet Gutiérrez, Gerard Burrull, Ivo Romero, Jasmine Larioza, Jordi Nebot, Marc Navarro, Nino Shinjikashvili, Pol Cumplido i Salma Rouj.

Un procés educatiu de Creadors en Residència amb la mediació de Transductores i el Born Centre Cultural i de Memòria

Hipperconnectatxs Zona F [online]

Des de Irma Marco EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/montjuic1920/2020/06/11/hipperconnectatxs-zona-f-online/

Ens trobareu en aquest enllaç!!!

https://hipperconnectatxs.hotglue.me/

Hipperconnectats
Zona F
són una sèrie de micro-assajos presentats com a collage
que mostren un relat col·lectiu, descentralitzat i plural. Veus
electròniques, sons ambient, avatars i altres miralls desvien la
mirada de les identitats “reals”. Un projecte on l’espai virtual
esdevé necessari quan la interacció física ha sigut
transitòriament suprimida.

Us convidem a la presentació :D

Des de Irma Marco EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/montjuic1920/2020/06/10/us-convidem-a-la-presentacio-d/

Ja gairebé estem!!!

Demà dijous a les 12.00 h presentem ‘Hipperconnectatxs Zona F’.

Com ja sabem ha estat un curs ple de reptes que creiem, ens han ensenyat molt, ens han fet més fortes i d’alguna manera ens han unit una mica més.
El projecte ha anat desplegant-se en l’espai virtual, però per tenir un record palpable del procés, hem fet també un fanzín, del qual us mostrem aquí algunes imatges 🙂

Tenim moltes ganes de mostrar-vos també els altres materials que formen el projecte, entre els quals hi ha uns vídeos que l’Òscar Hidalgo aka hiyohiyoipseniyo ens ha ajudat a editar. Aquí el flyer de l’esdeveniment. Fins demà!!!! 😀