Bloc 10 d’abril del 2024

El dia 10 d’abril de 2024 vam escoltar un audio millorat de l’última sessió del dia 3/4/2024 i vam dividir la classe en dos grups, uns quants alumnes van marxar amb el Pau i la resta ens vam quedar amb l’Alfredo.

Els que van marxar amb el Pau van fer diferents treballs amb l’ordinador. Un company va posar a l’Audacity tres audios que tenia enregistrats, i els va anar retallant i movent per les pistes del programa. Un altre company va enregistrar sons i va editar una foto per ficar-ho tot a un programa anomenat CapCut, un altre programa que la majoria no coneixem i que no sabem com funciona. 

Els que ens vam quedar amb l’Alfredo ens vam organitzar en dos grups: llums i so. Dos alumnes havíem de fer ombres amb el retroprojector i una llanterna, ens anavem organitzant per no fer-ho a la vegada ja que la llum del retroprojector és molt potent i no deixava veure l’ombra de la llanterna. La resta d’alumnes feien so amb una guitarra elèctrica preparada, ukeleles, piano i el micròfon. Vam fer diverses proves, i amb les llums en organitzavem bé, però amb els instruments la majoria de temps s’escoltava més un instrument que altre, i l’Alfredo va posar el repte de que no podien sonar més de dos instruments a la vegada.

FOTOS:

ALUMNES ENREGISTRANT SONS 

                  AMB EN PAU

VIDEOS:

https://drive.google.com/file/d/1XRt5pCGwlT9sTnnei_BUrJ5QZPzyP7f6/view?usp=classroom_web&authuser=0

https://drive.google.com/file/d/117XlqA9POdRm4SdKZSby5xBsvDnpLjgD/view?usp=classroom_web&authuser=0

3 d’Abril del 2024

El dia 3 d’abril vam escoltar alguns audios que havíem enviat alguns alumnes per a la col·laboració amb l’institut de Badalona. L’Alfredo va fer comentaris i a alguns ens va demanar petits canvis. Per exemple, a mí em va demanar que al meu audio els acords siguin més aguts.

Posteriorment, vam muntar un retroprojector que van portar. No va ser fàcil aconseguir un. El van haver de comprar per internet ja que és un aparell bastant antic.

La diferència entre un projector 

normal i un retroprojector és que el             Imatge d’un retroprojector        

retroprojector utilitza un sistema de                   

lents que permet visualitzar una imatge, i els projectors que s’utilitzen a les aules reben una senyal de vídeo i projecten l’imatge corresponent, permetent així que es puguin visualitzar imatges.

Vam fer vàries proves, primer vam ajustar la llum que produeix el retroprojector, ja que l’aparell no estava preparat per encaixar a la pantalla. Quan més o menys estava ajustada la llum, vam fer proves amb objectes com gots i un rajador. Mentre alguns fèiem ombres amb els objectes i el retroprojector, altres alumnes feien sorolls amb instruments. 

13 de març del 2024

El dia 13 de març de 2024 vam dedicar la primera hora i part de la segona a escoltar els sons que havíem de fer per la col·laboració amb l’institut de Badalona.

L’Alfredo va fer varis comentaris, com per exemple que no havíem d’agafar sons d’internet, i si els agafavem havíem d’editar-los i posar-lis efectes amb l’Audacity o amb algun programa.

També ens va dir que per al final de les peces sonores no havíem d’acabar els sons de sobte, sinó que hem d’utilitzar l’efecte fade out.

Audio sense fade out                             Audio amb fade out

I el mateix al principi de les peces, per començar hem d’utilitzar el fade in.

    Audio sense fade in                               Audio amb fade in                        

També vam parlar de l’efecte panoràmic, on es controla per posar l’audio a un altaveu diferent per diferenciar millor el so.

Audio amb el panoràmic al centre (Sonarà als dos altaveus igual)

Audio amb el panoràmic a la dreta (Sonarà a l’altaveu dret)

Audio amb el panoràmic a l’esquerra (Sonarà a l’altaveu esquerre)

Quan vam acabar d’escoltar els audios, l’Alfredo ens va dir que havíem de portar objectes per fer proves amb les llanternes, que no siguin iguals i que quan estem fent les ombres no es reconeguin.

AUDIOS:

https://drive.google.com/file/d/1bQFbUY45Dq_MWCeHfMTck5-8TG6TZbH_/view?usp=classroom_web&authuser=0

https://drive.google.com/file/d/1J-7_NgY2K_AhKgDrGaSaJldOHw6Zj8PG/view?usp=classroom_web&authuser=0

6 de març del 2024

El dia 6 de març de 2024 vam escoltar les peces sonores i audiovisuals que havíem fet els alumnes a casa. L’Alfredo anava fent comentaris per exemple, deia que no havíem de gravar sons un darrere l’altre (com fèiem abans), havíem de barrejar-los.

També ens va donar instruccions sobre unes miniatures sonores que havíem de fer per a una col·laboració amb un institut de Badalona on també estan fent el projecte ‘En residència’.

Les diferents miniatures que ens va proposar fer van ser:

  • Soroll dits: Gravar el soroll durant dos minuts i després afegir alguna cosa o multiplicar el mateix so.
  • Notes amb acords: Gravar notes o acords d’algun instrument amb silencis. Si l’instrument està desafinat, millor.
  • Ritme 1 2 3 4 5678: Fer el ritme amb qualsevol cosa i posar-li reverb amb l’Audacity.
  • Sons atmosfèrics: Gravar una sèrie de sons que puguin crear una atmosfera particular, barrejant amb l’audacity diferents sons.Quant més abstractes, millor.
  • Paisatges íntims, de carrer i mar: Gravar paisatges íntims, que son gravacions d’espais tancats, petits i que coneixem bé. Si al escoltar-los so es sap quins llocs son, millor.

Després vam fer proves amb objectes i llanternes per fer ombres abstractes.

FOTO:

Fent ombres amb un got

AUDIO:

https://drive.google.com/file/d/1-u4noapi85bS0qkSTtb5v0CAWcWJn18T/view?usp=classroom_web&authuser=0

28 de Febrer de 2024

El dia 28 de febrer vam fer  diverses coses. La primera va ser veure els treballs audiovisuals que havíem enviat alguns alumnes. Després, l’Alfredo ens va explicar que volíem que féssim a casa per al dia 6 de març. Ens va dir que havíem de fer dos treballs, un només amb audio editat amb l’audacity i un altre treball amb un audio diferent també editat amb audacity però amb un vídeo abstracte.

A la segona hora ens vam dividir en dos grups, un va anar amb el Pau a una altra aula a fer audios amb l’audacity. Van tenir problemes per posar els audios al programa, així que van agafar audios d’internet. Uns quants ho van fer amb un programa per descarregar vídeos amb l’enllaç, i uns altres van fer utilitzar una funció de l’audacity de gravar l’audio de l’ordinador i poder editar-lo.

L’altre grup vam utilitzar objectes com un got, un ratllador de formatge o una garrafa i la llum de les llanternes per crear ombres abstractes. Per fer ombres teníem dues pantalles. Mentre alguns fèiem ombres, uns altres feien sons amb instruments preparats i desafinats.

FOTOS:

 Fent audios amb l’audacity

Fent ombres abstractes

VIDEOS:

https://drive.google.com/file/d/1F8fRcpfxFLw9gu1hPagbXkI2S0ao0GDH/view?usp=classroom_web&authuser=0

https://drive.google.com/file/d/1E3ptfJ3DAxaovA3zx6QqcQtI6wnXVozF/view?usp=classroom_web&authuser=0

BLOC DIA 21/2/2024

El dia 21 de febrer de 2024 vam parlar amb l’Alfredo sobre la nostra actuació del dia 14. Ens va felicitar per com havia anat tot i ens va dir que els professors van quedar sorpresos.

L’Alfredo ens va ensenyar com fer ombres de forma abstracta amb una llanterna i objectes quotidians de casa.

Ens va animar a fer peces amb sons editats per nosaltres amb l’Audacity de fons amb un vídeo amb ombres.

Després ens va fer una demostració de com podem utilitzar un micròfon de contacte.

Van sortir idees de penjar les nostres obres a un portal electrònic que es diu Bandcamp, de fer un CD, i fins i tot de fer un vinil amb les nostres peces.

Després vam veure vídeos de Keith Rowe, que tocava una guitarra preparada. I també vam veure vídeos de Andrzej Pawlowski.

L’Alfredo ens va donar la notícia de què per a la propera sessió tindrem dues pantalles on practicar amb les ombres.

FOTOS:

L’Alfredo fent-nos una demostració amb un micròfon de contacte.

Veient vídeos amb sons e imatges abstractes.

Dia 14 de Febrer del 2024

El dia 14 de Febrer vam anar directament a la sala d’actes per explicar i decidir el que faríem, on ho faríem, quines persones explicarien el projecte i a l’Alfredo, qui explicarien les actuacions i van separar als alumnes que havien vingut però no anaven a fer l’actuació i els van portar a la sala de música a fer una altra activitat. Els que es van quedar a la sala d’actes es van quedar  debatent una mica amb l’Alfredo sobre com organitzar-nos i vam decidir que faríem les actuacions al gimnàs.

A la següent hora vam anar a buscar alguns instruments per a les actuacions i vam anar al gimnàs a practicar com presentaríem tot, vam practicar les actuacions i vam organitzar l’escenari i les cadires.

Passada l’hora escolar, jo vaig anar a casa a fer el meu menjar per que jo no volia menjar pizza. Després de menjar, vam seure a les cadires del final i vam esperar a que arribessin tots els professors, i de fons vam posar un dels audios que vam crear.

Quan tots van quedar asseguts, vam sortir jo i dos companys a presentar a l’Alfredo, de que anava el projecte i que havíem aprés. Després de presentar la primera part, va sortir a l’escenari les persones que anaven a fer la primera actuació i un d’ells va presentar la seva actuació, van actuar i al acabar va sortir l’altra grup per actuar i també es van presentar i van actuar. Per últim vam sortir el grup gran i una companya que s’encarregava de les llums, va presentar l’actuació i per fi vam fer l’última actuació.

Al acabar, vam anar tots els grups a l’escenari per rebre tothom el aplaudiment del nostre públic. Ens van fer preguntes i les vam contestar, ens vam acomiadar i vam anar a casa.

ENLLAÇ DE VIDEOS:

https://drive.google.com/file/d/1kazwSJjfaxsu5zYGCS9XCfTyL9LWOUHN/view?usp=classroom_web&authuser=0

https://drive.google.com/file/d/1MWiJSeyBLmRj2DRt54zl8ekmxRnb6q-h/view?usp=classroom_web&authuser=0

https://drive.google.com/file/d/13CtT5pW0yQDOY6q2l6oR-cdS91IDWItU/view?usp=classroom_web&authuser=0

BLOC DIA 31/1/2024

El dia 31 de gener de 2024 vam fer múltiples coses. Primer de tot, vam escoltar les peces que alguns alumnes vam fer amb el programa Audacity. Vam aprendre alguns efectes del programa com l’efecte ‘reverteix’ o l’efecte ‘wah-wah’. Posteriorment, l’Alfredo ens va fer una altra demostració de com és el funcionament bàsic de l’Audacity.

Després d’això, ens va ensenyar com podem fer sonar una guitarra elèctrica amb claus i filferros.

L’últim que vam fer va ser dividir-nos en grups per practicar l’actuació que farem el dia 14 de febrer. Al grup que interpretarem ‘Poem for chairs, tables, benches. La Monte Young’ vam ordenar les colxonetes que hi han al sol de la sala.

També vam penjar una cadira del trapezi, simbolitzant a les persones que no li fan cas al seu destí per dedicar-se a una altra cosa.

VIDEO

https://drive.google.com/file/d/1EhUypWcYVBBR1YImtmLAjmQk0G4LPZao/view?usp=drive_web&authuser=0

Bloc 17-1

A la primera part, l’Alfredo i el Marc ens van explicar més coses sobre la presentació que farem al febrer, ens van explicar a quina hora havíem de venir aquell dia, i que hauríem de fer una presentació per al dia de la representació, explicar de què es tracta l’actuació i explicar coses sobre el projecte.

A la segona part, ens vam tornar a dividir en els tres grups, el grup de les cadires va anar al gimnàs amb Pau, i els altres dos grups petits, es van quedar a la classe de música amb l’Alfredo i el Marc. El grup de les cadires va tornar a practicar l’actuació, però van afegir coses, van afegir un codi amb els llums, al gimnàs hi ha tres llums, van fer tres petits grups i cada grup es guiava amb una llum. Hi havia una persona que s’encarregava de les llums, si una llum s’apaga, el grup que correspongui a aquella llum, havia d’estar quiet, i així amb tots els llums.

El grup que era a la classe de música, van seguir practicant amb els poemes i millorar amb els instruments. Després Pau va anar cap a la classe de música per veure que van afegir els grups dels poemes i l’Alfredo i el Marc van anar cap al gimnàs per veure que van afegir el grup de les poemes i gravar-nos.

10 de gener

Ese día Alfredo nos explicó que haríamos durante este trimestre y también nos explico que nos íbamos a dividir en grupos porque dentro de unas semanas íbamos a hacer una presentación a los profesores y compañeros de otros proyectos que es lo que hacemos, después nos dividió en tres grupos unos donde tocaban instrumentos y leían una poesía sonora,otro grupo tocaba tambores y objetos mientras leían una poesía sonora, en mi grupo teníamos que arrastrar sillas de forma que no parecieran sillas, durante ese tiempo el Alfredo le explico a mi grupo que teníamos que hacer la práctica consistió en arrastrar una silla uno por uno, para luego darles la vuelta poco a poco sin hacer ruidos y volverlas a arrastra mientras otros compañeros se sentaban en la silla y usaban sus piernas para moverlas, luego el Alfredo se fue con los demás y llegó el Pau para ver qué hacíamos y le hicimos la demostración de los que nos enseñó el Alfredo.

https://drive.google.com/file/d/1dxgdiD4cdQEY2bFA4JbWEnZTArnze95i/view?usp=drive_web&authuser=0

https://drive.google.com/file/d/1SFD9i_pnexTt9_cU4l4HRZagmcKih4qw/view?usp=drive_web&authuser=0

https://drive.google.com/file/d/1wizkbrDKTEXqU45KYTGYca8zqH0xHRlO/view?usp=drive_web&authuser=0