Bloc 8-10-24 Fem un resum del que hem fet i ens posem al dia

En aquesta assignatura hem après sobre quins tipos de música existien i els seus orígens com per exemple: La poesía sonora, la música concreta, etc. Hem après que podem crear qualsevol melodía amb qualsevol cosa, ja sigui objecte, instrument musical, sorois de l’exterior, amb el nostre cos o veu.

Hem aprés que la poesía sonora es quasi com qualsevol poesia, sol que les paraules per les que está formada no tenen ningun sentit, com si alguna paraula de la poesía fos “kinilep”.

Hem anat fent melodies al llarg d’aquesta assignatura, ja com a casa, a l’institut o al carrer. Algunes d’aquestes melodies les hem editat, presentat per donar la nostra opinió. Hem fet presentacions i cada primera classe de la setmana hem redactat en un “BLOG” que havíem fet l’activitat anterior.

Jo no hi vaig poder anar però els meus companys van anar amb el Pau i l’Alfredo a un auditori a presenciar com un mini concert de l’Alfredo.

Per a mi el que m’ha semblat més interessant a sigut quan feiem melodies tots junts, era molt divertit i ho tornaria a fer. Jo propossaria tornar a fer algunes de les primeres activitats d’aquesta assignatura i voldria seguir fent aquestes activitats.

13 de desembre

El dia 13 de desembre vam anar a la Sala Paral·lel 62, on l’Alfredo ens va fer un concert de música concreta d’uns 15 minuts aproximadament.

Al acabar-lo, ens va donar detalls sobre els aparells que va utilitzar. Un era un micro de contacte, que en lloc d’agafar el so de la veu, agafa el so de la vibració de les superfícies on es posa; Un altre era el motor d’una joguina amb forma d’abella; Un altre era un consolador; I l’últim que va explicar, va ser un aparell que recollia la freqüència dels aparells electrònics, per exemple: un altaveu, un ordinador, un móvil.

Després d’explicar cada aparell, uns quants del grup van oferir-se voluntaris per provar els aparells i amb ells crear sons.


29 de novembre de 2023

Quan l’Alfredo va arribar a classe, ens va explicar el que anàvem a fer, vam sortir de l’institut per fer una volta pel barri i escoltar els sons que ens envolten, la primera parada va ser davant el Bar Piñol i un company va llegir la seva poesia inspirada amb la poesia ursonate mentre el professor i uns companys el gravaven.

La segona parada va ser davant una carniceriía del mateix carrer del Bar piñol i vam fer silenci durant un minut per escoltar els sons del nostre entorn, vam escoltar el soroll d’unes obres que estaven al costat i el vent.

En la tercera parada, vam escoltar el soroll del vent en els arbres i ocells, i també un altre company va llegir la seva poesia.

La cuarta parada va ser davant el Burger King i vam fer un altre minut de silenci per escoltar el nostre entorn, vam escoltar el vent, els passos de la gent caminant i cotxes,, també una altre company va llegir la seva poesia.

La cinquena i l’última parada va ser en el parc de la Repla, vam fer un altre minut de silenci i vam escoltar el vent, ocells, gent parlar i passos de la gent caminar. Un altre company va llegir la seva poesia.

Després d’acabar l’activitat, vam tornar a l’institut i comentar l’activitat.

22 de novembre

El dia 22 de Novembre vam escoltar la penúltima presentación de la poesía sonora, però els vídeos que van posar sobre aquell tema, semblava que estiguessin bojos i a mi fins un em va donar fastic.

A la següent hora ens van repartir uns fulls amb una poesía sonora anomenada URSONATE, semblava com si un bebé hages escrit per un ordinador, molts es van oferir a sortir a “recitar” aquell poema i va donar molta gràcia per com ho deien, va ser divertit però igualment jo no sortiria a recitar res d’aixòs, no per vergonya, si no perque es molt extrany.

Poema que van recitar (URSONATE):

https://drive.google.com/file/d/1G0DGLxY3NOMiR61a6hx6iN8E9f0aEgSv/view?usp=drive_web&authuser=0

Videos dels companys recitant el poema:

https://drive.google.com/file/d/11VLNBRgWXtba17KSsxG84qr3Y4VJs805/view?usp=drive_web&authuser=0

https://drive.google.com/file/d/1vuBOwUdnRtMwYc7HKxtJ0u-Q35wVUJCY/view?usp=drive_web&authuser=0

https://drive.google.com/file/d/10ffTA7k66BbSrtXxbcM2-diigipcCxlB/view?usp=drive_web&authuser=0

https://drive.google.com/file/d/1wih7_ezq32x8OM_EJaZAkZ0KMmhY9yz1/view?usp=drive_web&authuser=0

https://drive.google.com/file/d/1hbVl08ggcoeCuXnuXd7kqOzLPCDkeb7T/view?usp=drive_web&authuser=0

15 de novembre

El dia 15 de Novembre vam començar veient una altre presentació sobre “Fluxus”, i ens van explicar sobre una activitat que farem sobre anar per el barri escoltant sorois.

A la segona hora, van dividir la classe en 2 grups, uns es quedarian amb el Pau a escoltar sorolls al pati (es van quedar a classe), i l’altre meitat de la classe s’aniria amb l’Alfredo a grabar sorolls amb instruments al gimnas. Jo vaig anar amb l’Alfredo i vam gravar 3 melodies amb ukeleles, 2 violonchels, 1 armónica i 1 guitarra.

        Presentació:                 Imatge de Fluxus:

Meitat de la classe que es va quedar amb el Pau:

https://drive.google.com/file/d/1ASXB4IEbjIsSJb2gbvh_MQQz6qhIpr_z/view?usp=drive_web&authuser=0

Meitat de la classe que va anar amb l’Alfredo:

https://drive.google.com/file/d/1I4Qa0ktnim2-2HsYcJbwDaxdD1Qkvf8r/view?usp=drive_web&authuser=0

8 de novembre

El dia 8 de novembre vam intentar utilitzar el programa Audacity, però no funcionava, així que l’Alfredo ens va dividir en grups d’unes quatre o cinc persones.

En grups, havíem de presentar diferents moviments artístics :

  • Fluxus
  • Dada
  • Futurisme
  • Poesia sonora

Abans de presentar, vam veure un vídeo dHugo Ball.
Després d’estar un temps cercant informació per la presentació, i de veure el vídeo, només va donar temps a que un grup pogués presentar.

25 d’octubre del 2023

El dia 25 d’octubre vam dedicar les dues hores per coses diferents. La primera hora vam intentar instalar lAudacity, ja que és un programa que utilitzarem al llarg del projecte per fer muntatges amb els sons, editarlos I així podrem fer que les nostres peces sonin millor.

A la segona hora vam agafar els ukeleles, els vam desafinar i vam anar al gimnàs. També hi havia alumnes amb violoncels, violins, una harmònica i una flauta. 

Vam fer una orquestra amb les indicacions de lAlfredo, que va afegir una indicació nova, quan lAlfredo la feia havíem de tocar la corda de lukelele a la zona dafinació. També ens va aclarir que no havíem de seguir tothom el mateix ritme .No només va dirigir lAlfredo, també va dirigir el Talha.

18 d’octubre de 2023

El dia 18 d’Octubre a la primera part de les 2 hores vam escoltar alguns dels audios fets a casa, al meny els que havien entregat, el Pau i l’Alfredo ens van explicar que fariem a la següent hora.

A la següent hora vam anar al gimnas a fer l’orquestra on alguns tocaben el ukelele (desafinats), uns 3 o 4 tocaben el violonchel i jo tocaba l’armónica. Primer ens va dirigir l’Alfredo, després el Martin i per últim ens va dirigir el Miguel.