Lila 40 ( Presentació del nostre procés creatiu)

Lloc: Sala Pina- Mercat de les Flors

Data: 16 de maig

Horari: 11:00 Sessió per als companys i públic general.

18:30 Sessió per a familiars i públic general.

Duració: 22 minuts aprox.

El moviment ha començat al matí a les 08:00. Hem anat al metro fins a Poble Sec i hem arribat cap a les 09:00 al Mercat de les Flors. Hem esmorzat, alguns han aprofitat el temps lliure per a jugar a futbol. A les 10:00, el Roger, el nostre mediador, ens ha vingut a buscar per dinar-nos que podíem entrar al Mercat de les Flors i utilitzar els camerinos. Hem estat una estona dins dels camerinos on ens havien deixat unes galetes, xocolata i sucs per a menjar i beure una mica si ho necessitàvem. Ens han agradat molt, els camerinos, perquè tenia molta il·luminació i els teníem per nosaltres només. Després la Milagros ens ha vingut a cridar per a anar a l’escenari per a parlar sobre quina hora havíem d’estar a dalt. També hem provat una altra vegada el vestuari amb els focus.  Ens hem posat una mica nerviosos perquè la sala estava a les fosques i només l’il·luminaven uns focus blaus. Ens hem adonat que ja hi havia l’escenografia instal·lada darrere nostre. Hi han posat uns llums de colors com aquells que posem als arbres de Nadal. Seguidament quan hem fet una passada per assajar per última vegada perquè a les 11:30 venien els companys a veure’ns. Un cop acabada la passada, hem baixat als camerinos a vestir-nos i a maquillar-nos. Quan faltaven pocs minuts per a l’actuació, en Jordi, un dels tècnics del Mercat, ens ha vingut a buscar per fer una fila fins a l’entrada de l’escenari i ho hem fet. Ara va de debò. Molta merda!

Han vingut la nostra classe i les classes de segon per a veure l’espectacle . Hem estat una mica nerviosos i ens donava per riure perquè ens feia vergonya. Ens ha sortit bastant bé.

Fotos de Sergi Carreras (Toti)

En finalitzar l’obra, hem fet un col·loqui, que és una ronda de preguntes, amb el públic per tenir feedback. Als companys sembla que els ha agradat. Seguidament hem baixat al camerino a canviar-nos si hem estat esperant que ens diguessin on havíem de dinar. Com que alguns teníem molta gana, ens hem posat a dinar dins dels camerinos. Ens han dit que dinaríem en un parc amb uns pareos i a la gespa, però ha començat a ploure molt i no hem pogut anar-hi. Havíem d’anar a algun lloc perquè el Mercat tancava unes hores i s’ha pensat que l’opció més senzilla seria anar a l’Institut del Teatre que hi ha al costat i on avui hi havia les proves d’accés pel curs vinent. Ens hi hem estat fins a les 17:00.

Fotos de Sergi Carreras (Toti)

A les 17h hem tornat a entrar al Mercat i a la Sala Pina. Ens hem tornat a posar el vestuari, i a les 18:40 hem anat a fer la segona presentació de la peça per a les famílies. En acabar Lila 40, hem fet una altra vegada el col·loqui amb el públic . Ens hem canviat de roba i per últim ens hem acomiadat de la Milagros i la Valentina. Hem marxat tots i totes cap a casa.

Ha sigut una llarga jornada.

Assaig final

Hem començat el matí anant a la Sala Creadors de l’institut on hi teníem l’escenografia per a agafar-la i portarla al pati on hi havia tots els altres membres del grup. L’escenografia era de grans dimensions i pensàvem que no entraria per les portes de l’ascensor del metro o per les portes dels vagons al metro, però finalment ha entrat desmuntant algunes peces. Hem ocupat un vagó sencer amb totes les peces i el material que portàvem.

En sortir del metro ha començat a ploure molt, per sort portàvem bosses de plàstic per protegir l’escenografia. Ens hem hagut d’afanyar en el trajecte del metro Poble Sec al Mercat de les Flors perquè l’escenografia de fusta i cartró no se’ns fes malbé.

En arribar al Mercat de les Flors, en Jordi, que és un dels tècnics que ha tingut cura de nosaltres, de l’escenografia i dels espais, ens ha fet un “tour” pels camerinos i per on hem d’anar des dels camerinos fins a la sala Pina. Seguidament hem parlat del que hauríem de fer durant el dijous que és el dia de l’estrena.

Hem vist una mica com funcionaven els focus i la música. Després la Milagros i la Valentina ens han presentat en Johann que ha estat tot el dia amb nosaltres perquè ens ha fet un vídeo de tot el que hem fet durant l’assaig final. L’Aina, una de les integrants de SLMFV, ens ha portat tot el vestuari per fer tot l’assaig amb el vestuari per comprovar com es veia durant aquest assaig final amb els focus.

Hem fet tres assajos sencers per veure si quadrava on ens situàvem a l’espai escènic i si la part de la foto inicial ens sortia centrada o no.

Mentre nosaltres assajàvem, a l’exterior de la sala Pina, els tècnics del Mercat de les Flors, els companys que s’encarregaven de l’escenografia i en Jordi han donat els últims retocs a l’escenografia, i han muntat totes les peces que havíem desmuntat per tal de poder-la encabir en el metro

Hem dinat , ho hem recollit tot i ens n’hem anat al metro perquè a les 15 h havíem d’estar a classe fent projecte.

ESTRENEM.

Dijous 16 de maig a les 11.00 i a les 18.30 estrenem Lila 40 a la Sala Pina del Mercat de les Flors.

Us hi esperem a tots i a totes.

7a Sessió Sala AAsfàltica

A la sessió 7 hem estat repassant tota la peça durant tota la sessió. L’hem repassat molts cops i hem intentat millorar moltes coses. A la sessió ha faltat el José, i com que fa un duo amb l’Erik, en lloc del José , ha ocupat el seu lloc la Milagros. Ha vingut una noia que forma part del col·lectiu de Si Los Martes Fueran Viernes, no l’havíem vist mai, era la primera vegada que ens visitava. La noia es deia Aina.

Després de repassar molts cops la peça, la Valentina ha portat una maleta amb molt vestuari. Hem estat al final de la sessió provant-nos el vestuari i parlant què portaria cadascú i com aniríem vestits. Hi ha gent que encara no té el vestuari perquè la Valentina ha portat només una maleta. Hi ha gent que portarà altres peces de roba que ens ensenyarà el dimarts quan anem a fer la sessió d’assaig al Mercat de les Flors.

6a Sessió Sala AAsfàltica

En aquesta sessió hem començat en rotllana com en totes les sessions. La Valentina no hi era perquè estava comprant fustes per a l’escenografia. Ha vingut també una fotògrafa que es diu Anna Fàbregas i treballa contractada pel Mercat de les Flors. Durant la sessió ha anat fent fotografies que il·lustraran segurament la invitació del dia de l’actuació. 16 de maig. Mercat de les Flors. Ja falta poc.

Hem començat escalfant com fèiem abans, ens posaven una cançó i havíem d’escalfar el cos i l’espai. Després de l’escalfament, hem assajat tota la peça , revisant els errors que fem per millorar-los i així retocar unes parts per a millorar-les també.  Ara estem fent parts en parella, duos. Jo vaig amb el Dylan i som els primers en fer-ne un, després el grup del Jose i l’Erik, el grup de l’Aitor i l’Adam i, per últim, el grup del Hassiel , el Toni i el Samuel. Aquesta és l’última escena que hem creat i per això la practiquem molt.

Després de tornar a repassar tota la peça i corregint coses, ho hem tornat a fer de nou, sense errors i ha quedat molt xulo. Hem acabat en rotllana com sempre per a acomiadar-nos. Així ha sigut aquesta sessió.  

VIA KATHELONG- VIA INJABULO (MERCAT DE LES FLORS)

15-04-2024 Opinions sobre dues peces de dansa

La peça de Via Injabulo que hem anat a veure al Mercat de les Flors constava de dues parts molt marcades i diferents.

Al principi de la coreografia, quan una de les noies va ha començat a fer moviments com a solista no m’ha agradat, ja que la música que acompanyava els seus moviments ni em cridava l’atenció ni feia moviments que al meu entendre no lligaven amb la música i eren estranys per a mi. M’ha agradat  com s’animaven entre ells quan li tocava ballar algú sol, i com gaudien aquell moment ballant. 

A la segona part de la peça han començat a interactuar amb nosaltres i a mostrar-nos passos de ball. El que més m’ha agradat ha sigut el flow que  tenien. Els moviments eren perfectes, precisos, amb molta precisió com una part en que s’ha utilitzat el claqué, no s’han equivocat en cap dels passos, i es notava que sentien la música, que portaven el ritme a l’interior. Crec que en aquesta segona part, que representaven com si estiguessin en una festa, és com m’imaginaria una festa al seu país, a Sud-Àfrica. Allà me les imagino molt diferents i les persones són molt humils. Un dels tipus de balls que han ballat, ja el coneixia i l’he practicat. És el House i, de veritat, que és molt difícil perquè has de fer tots els passos sense gairebé tocar el terra i ells ho feien perfecte.

M’ha encantat.

————————————————————————————————————–

Dilluns 15 d’abril hem anat al Mercat de les Flors a veure un espectacle que es diu Via Injabulo, d’una companyia sud-africana. L’espectacle estava dividit en dues parts. La primera part de l’espectacle de dansa es deia Form Informs on ballaven una dansa que es diu pantsula. Eren diferents balls com el house dance i altres balls de carrer. La segona peça es basava en les històries dels ballarins i les ballarines de la companyia. El ball com un espai on es poden trobar les persones, un espai comú.

A mi em va agradar molt la primera peça, se’m va passar molt de pressa. A la segona peça se’ns dirigien al públic, i com que cada vegada que ballaven es dirigien a nosaltres, es trencava la quarta paret. M’ho vaig passar molt bé i en volia més.

L’escenografia que hi havia era com una discoteca i tots com que anaven a la seva bola cadascú ballava com volia, però hi havia vegades que tots ballaven alhora. Vull tornar a anar-hi. Ho vaig explicar a la meva cosina i voldríem anar-hi una altra vegada.

————————————————————————————————————–

El 15 d’abril hem anat a veure un espectacle al Mercat de les Flors de la companyia sud-africana Via Kathelong i que es deia Via Injabulo. En aquest espectacle hi havia set ballarines: quatre noies i tres nois. La companyia era sud-africana, com ja he dit, ballaven amb un estil urbà, però no tota l’estona era urbà, també hi havia un moment en què ballaven pantsula que és un ball tradicional africà.

Hi havia dues parts a la peça, eren els mateixos ballarins, però en diferents escenes. en aquestes dues parts, una part era més tradicional d’Àfrica i l’altra, la segona part, era més propera al públic, que érem nosaltres. Quan va acabar l’obra que tenia dues parts de trenta minuts ha vingut el director a explicar com funcionava tota l’obra i els orígens de la companyia.

A mi m’ha agradat bastant, sobretot la segona part que m’ha semblat més xula. M’ha agradat molt l’estil de música i com ballaven. També m’he fixat que utilitzaven recursos com nosaltres, com les pauses que feien.

Sessió 5 Sala AAsfàltica.

Ja tenim nom per la peça: Lila 40.

Ja tenim dia i lloc: 16 de maig. Mercat de les Flors. 11.00 i 18.30.

En aquesta sessió hem baixat a la Sala AAsfàltica amb la Valentina, la Milagros i el Quim, la Cristina ha vingut més tard perquè estava en una excursió.

Hem començat escalfant amb uns exercicis el cos, en rotllana i guiats per la Milagros, és a dir, la Milagros ha conduït l’escalfament. La Milagros ens ha explicat que aquest escalfament el feia quan anava a classes de karate. Després d’escalfar, no hem fet gairebé res nou. Hem començat fent una passada de tota la peça a la italiana. Ho hem repetit dues vegades perquè després la poguéssim fer de veritat. Hem estat practicant sobretot els duos, primer anava una escena i després un duo i així cada dues escenes crec recordar. Hem canviat que quan fèiem la foto del principi no moguéssim el cap cap a un costat, sinó que ens moguéssim el cos com al tros de peça que vam mostrar a la Sessió Oberta.

Sembla que la peça ja està acabada i ara només toca polir-la. Quan ha sigut l’hora, hem fet una rotllana per decidir el nom de tota la peça, al final hem decidit que es diria Lila 40.

I aquí una mica de música que sentireu durant la peça Lila 40.

3a i 4a Sessió Sala Aasfàltica.

Aquestes dues sessions han sigut semblants a les sessions 1 i 2 a la Sala AAsfàltica, però amb algunes petites diferències. A la sessió 3 hem començat fent un escalfament, aquest cop no hem escalfat els nostres cossos i l’espai com les altres vegades. Aquesta vegada l’escalfament anava dirigit per la Milagros. Ha consistit en fer una rotllana i jugar amb les extremitats del nostre cos amb moviments, cops, tocaments, etc.

Després de fer l’escalfament hem fet una passada a la italiana d’una part de la nostra peça. Després de fer això, hem començat a crear noves escenes: duos. Consisteix en crear una petita escena fent poses, balls, etc. En parelles. Jo, per exemple, vaig amb el José.

A la sessió 4 hem començat amb el mateix escalfament de la Milagros. Després ens hem posat a practicar els duos. En Jose i jo ja tenim la nostra part creada. Tenim diferents parts d’escena, en una, fent diferents poses, i després acabar patinant pel terra.

Erik Salobreña

 Després de fer l’assaig hem fet diferents grups. Les noies ens hem separat en un grup i els nois, en parelles. Hem estat tota l’estona preparant aquests fragments nous. Els nois han utilitzat tota la sala i les noies, en un tros petit, perquè no ens veiessin. Al final de la sessió hem mostrat totes les petites peces noves. Les hem repetit uns quants cops per a què sortissin bé del tot. En acabar d’ensenyar tots els duos, hem fet un cercle per finalitzar la sessió.

Júlia Vega

Després la Milagros ens ha agafat a totes les noies i ens ha dit que havíem de fer un ball totes juntes perquè ho integraríem a la peça. Els nois també ho han fet, però en parelles. Hem estat tota la part final de la sessió fent això, i després de tenir-ho tot més o menys ben fet ho hem presentat als altres. Els nois també ho han ensenyat. Els nois ja ho han acabat tot ben fet perquè era més fàcil, però el nostre no l’hem acabat perquè ho hem complicat més i som moltes.

Zoe Delgado

1a i 2a Sessió Sala Aasfàltica

Hem anat per primera vegada a preparar la peça final a la Sala AAsfàltica que és una sala molt gran on fa uns dies hi havia molt mala acústica, però gràcies a les cortines i a les plaques que insonoritzen l’acústica ha millorat notablement. Aquesta sala està dues plantes per sota de l’institut: hi ha cortines, llums amb una taula d’il·luminació, altaveus, vestidors i lavabos.

Hem fet un cercle per a parlar de les sessions que falten per anar al Mercat de les Flors i presentar el nostre treball creatiu. També hem parlat del comportament que hauríem de tenir i totes les coses que hem de fer per tal que surti tot bé. Després de la rotllana hem escalfat el cos i l’espai. Hem practicat una tècnica per deixar-nos caure sense fer-nos mal, és a dir, patinar i lliscar. També hem estat practicant per avançar molt lentament pel terra per a fer l’última escena que tenim, però en falten moltes més. No hi ha hagut temps per a fer tot el que havíem de fer perquè hem estat parlant i fent el que no tocava. Finalment hem acabat fent una rotllana final parlant del que hauríem de fer a la sessió següent i que havíem de posar-nos les piles per fer tot el que hem de fer.

Hem començat fent un escalfament dividint el grup en dos. Primer hem començat a fer l’escalfament de l’espai i el cos el primer grup, la resta ens hem esperat que acabessin per a fer comentaris crítics i constructius per tal d’ajudar a millorar-ho.

Després hem començat a repassar parts de la peça que s’havien creat amb anterioritat, polint algunes de les escenes principals. Ens hem enfocat especialment a polir la part dels vagons ( algú agafa el lideratge i tres o quatre el segueixen fent pauses amb una postura abandonant la foto fixa del començament) ja que hi ha bastants errors corregibles i els hem arreglat una mica, encara que fa falta assetjar-ho més. Per exemple, un dels errors més comuns és que sempre anem a destemps, el líder comença abans que tothom arribi a la zona on ho hem assajat. També ens hem enfocat a fer uns passos concrets i memoritzar-los per no haver d’improvisar sempre que ho fem. Igualment, un altre dels errors és que ho fem tot molt lent, i ha de ser més dinàmic i ràpid. Crec que fa falta assajar més i aprofitar millor l’estona d’En Residència.

Tot un dia al Graner / Fem un residència tècnica

En aquesta sessió ha tocat anar d’excursió al Graner. El Graner és un espai de creació i residència per a artistes escènics situat a la ciutat de Barcelona. Fundat el 2010, el Graner ofereix suport a artistes i companyies de dansa i altres disciplines escèniques per al desenvolupament dels seus projectes. 

A més a més, de les residències artístiques, ofereix diverses activitats com tallers, conferències i espectacles oberts al públic. L’objectiu principal del Graner és fomentar la creació i la innovació en les arts escèniques, oferint un espai físic i recursos per al desenvolupament de nous treballs i la investigació en l’àmbit de la dansa i el teatre contemporanis. ( Tot això és la informació que he trobat a Mr. Google sobre El Graner).

Hem agafat la línia 3 de metro i hem baixat a Plaça Espanya on hem agafat un autobús que ens ha portat fins al Graner. Un cop allà, abans d’entrar a ballar i coreografiar, ens hem assegut en uns bancs  que hi havia al parc del davant per a esmorzar. 

Hem entrat i hem començat a fer la sessió amb la Milagros i la Valentina. Hem estat en una sala que tenia una taula de llums i una taula de so. Hem començat fent una passada a la “italiana” de tota la peça que ja teníem creada. Després de fer la passada a la “italiana”, hem fet la peça a un ritme normal. 

Quan hem acabat la part de dansa i de la peça que estem creant i millorant, ens han deixat programar llums i so de la sala amb les taules que hi havia per a l’obra. Alguns hem après a fer servir la taula de llums, ja que estem involucrats en el grup d’il·luminació o de so. Hem posat filtres de colors amb diferents intensitats lluminoses. Teníem llums frontals (venen del davant), laterals (venen dels costats), panoràmiques (llums que venen del sostre i il·luminen poc, però tota la sala),  retalls (un tros de la sala s’il·lumina) i carrerons ( són uns focus al terra que dibuixen un camí de llum). 

Després d’aquest matí intens, hem fet una pausa per dinar a la terrassa del Graner on hi havia unes taules. Hem dinat i per postres la Milagros i la Valentina ens han portat galetes i brioixeria. 

Després de dinar hem continuat jugant amb els llums i el so per quadrar-lo a l’obra i finalment hem fet una visita guiada i curta al Graner: hi ha una sala gran (on hem estat durant tot el matí), hi ha dues sales petites per a actors/actrius que volen fer la seva creació i que estan al Graner fent una residència. També hi ha habitacions per creadors que volen passar la nit en aquest espai de creació. Ens han explicat que els artistes demanen habitacions al Graner i s’allotgen durant un temps allà per a fer la seva creació. És un centre obert les 24 hores del dia tot l’any.

Durant tot el dia en ha acompanyat un fotògraf professional que es diu Tristan que ens ha estat fent fotos. Aviat les podrem veure. Suposem . I en penjarem alguna en aquest blog.