Valorant l’exposició

Avui toca reflexionar una mica sobre com va anar l’exposició, què és el que va funcionar bé i tot el que s’ha de millorar de cara a final de curs.

La Magda ens va preguntant com ens vam sentir, si les coses van sortir com volíem o si va fallar alguna cosa, quina va ser la reacció del públic, quin era l’objectiu de la nostra exposició…

Les respostes van ser diverses: guai, divertit, ens vam sentir bé, teníem ganes de fer-la, algun grup va reconèixer que els hi va faltar organització, d’altres que s’havien oblidat de preparar com presentar-la al públic, ens van sorprendre algunes reaccions i preguntes del públic, vam tenir nervis i inseguretat per si no sortia bé, que vam haver d’adaptar-nos al públic perquè en alguna ocasió no participaven i no responien a les seves preguntes, també vam reconèixer que en algun moment no hi va haver una bona entesa entre el grup, que van haver faltes d’ortografia…

A mesura que els grups van comentant l’experiència s’observa que ens posem una mica a la defensiva i ens justifiquem. Ens manca una actitud crítica amb nosaltres mateixos.

Veiem el vídeo que la Magda va fer durant l’exposició i reflexionem una mica sobre com va anar. La Magda ens va fent alguns comentaris personalitzats:

  • Autoretrats projectables: la idea que el públic intentés esbrinar qui era qui va ser bona, però va mancar una mica de presència del grup a l’inici de l’exposició.
  • Preguntes sense resposta: el públic va participar força, però s’hauria d’haver repartit més la participació de les dues components del grup i haver-ho preparat una mica més.
  • Rap: era el grup més arriscat perquè actuaven en directe encara que la posada en escena ajudava a que no se’ls veiés gaire i això va ser una bona estratègia contra la vergonya. També comenta que s’hauria d’haver repartit més la participació entre els dos components del grup i que s’hauria d’haver preparat més la presentació.
  • Reivindicar: l’exposició estava treballada, però va faltar una mica d’energia a la rebuda del públic.
  • Autoretrats: el públic va mostrar interès de seguida per l’exposició i va participar molt dibuixant el seu propi autoretrat al mirall. A millorar també la participació de les dues components del grup, una d’elles directament va demanar a l’altra no parlar en la presentació perquè li feia molta vergonya. Magda comenta que s’ha d’ajudar a que tots els membres del grup hi participin.
  • Què és l’art? Ingrid es va sorprendre de que el públic mostrés vergonya, quan havia de ser ella la vergonyosa. La Magda comenta que quant més es demana la intervenció del públic més dificultats ens podem trobar. En aquest sentit l’Ingrid improvisa per ajudar a que el públic respongui a les seves preguntes.

La Magda conclou que l’exposició va anar bé, que en cada càpsula hi havia part de cada component del grup i que es important reflexionar per millorar.

Remarca que tot el material que es va generant s’ha de cuidar perquè és possible que s’utilitzi posteriorment i que hem de recordar que som un grup i que tot es responsabilitat de tots. No va anar gaire bé la recollida de l’exposició. És cert que anàvem justos de temps, però no es pot deixar tot per fer i arrancar a córrer.

Aconseguit l’objectiu de posar-se davant d’un públic, vèncer la vergonya, saber improvisar, adaptar-nos al públic i veure de què som capaços sobretot pensant en el Lliure a final de curs.

Exposició interactiva itinerant del col·lectiu d’artistes del Joan Fuster

El dijous 12 de desembre vam tancar el primer trimestre de Creadors En Residència, fent una exposició participativa on vam obrir als companys i companyes d’un grup de primer d’ESO tot el que hem estat treballant. Aquesta exposició resumeix tota la feina que hem fet amb la Magda Puig.

Tot i tenir-ho tot preparat ens oblidem alguns objectes bàsics per l’exposició i hem d’improvisar, també ens costa centrar-nos i després toca córrer per tenir-ho tot a punt, però finalment obrim les portes i comencem!!!

El Jofre, el Muzhi i el Jan es van encarregar de la secció Transparències. Les transparències són una tècnica que permet fer presentacions al públic i amb la que es pot jugar. En el nostre cas hem fet un autorretrat nostre en un plàstic transparent i l’hem projectat, el tamany de la projecció varia segons la distància on col·loquem el plàstic. El públic de l’exposició havia d’endevinar a qui corresponia cada autorretrat.

L’Andrea i la Marimar han sigut les encarregades de la secció Preguntes sense resposta. Ens hem inventat preguntes amb respostes difícils o impossibles que el públic ha hagut de respondre de manera original. I també els hem convidat a plantejar-se les seves pròpies preguntes sense resposta. Algunes de les preguntes que han sortit són: Per què els avions no van per la carretera? Quantes truites es cuinen en un any? Per què tenim cames i no potes? Què passaria si les persones fóssim immortals?

Una pregunta que no oblidarem és: Per què les persones tenen braços i no ales?

El Nico i el Christian s’han encarregat de la secció de Rap. Hem fet els nostres propis raps i els hem rapejat davant del públic. Durant aquest trimestre hem mirat la pel·lícula Sonita i vam fer una sessió de rap amb el David Menéndez. Amb ell hem descobert un rap seu, “Niño” que ens ha emocionat molt a tots, un rap sobre la imatge d’un nen, mort, en una platja, un nen que fugia d’una guerra en patera i va morir ofegat. Una imatge que va circular per tot el món. En la nostra exposició hem convidat al públic a escoltar aquest rap mirant la fotografia de l’Aylan i després a fer la seva pròpia improvisació de rap.

La Laia i la Neus s’han encarregat de la secció Reivindicar. Durant el trimestre hem fet cartells sobre coses del món de les que estem en contra o que creiem que s’haurien de canviar. El públic de l’exposició havia de votar quina és la que creien que passa més actualment, que és més actual. I a més a més podien escriure la seva opinió.

La Rocio i la Noemí s’han encarregat de la secció Autorretrats. També hi hem treballat en diverses sessions. Finalment hem fet un autorretrat nostre a quatre bandes. A cadascuna de les bandes hem ensenyat una imatge diferent de nosaltres mateixos. Per una banda un autorretrat de com ens veiem a nosaltres mateixos, per una altra un autorretrat de com ens veuen els altres, per una altra un autorretrat fet amb els objectes que portem a la motxilla, i finalment un autorretrat nostre fent una acció o activitat que ens agradi.

Finalment l’Aina i l’Íngrid s’han encarregat de la secció Què és l’art? Hem convidat al públic de l’exposició a respondre a la pregunta què és l’art, a la que nosaltres ja hi vam intentar respondre un dia i després els hem deixat escoltar els àudios que vam gravar un dia al carrer, quan vam sortir a fer aquesta mateixa pregunta.