El 16 de febrer de 2021 es va fer la Sessió de Contaminació amb un grup de docents del Joan Fuster. Com el grup no podia assistir, van preparar un vídeo explicant el que és per ells/es un procés de creació i on es poden veure també algunes de les fotos que han relaitzat durant els exercicis i que expressen les sensacions de suspensió, caiguda i enlairament.
La Carla i la Marta van explicar als docents el que és la creació per elles i les dinàmiques i fases que estan compartint amb el grup. Podeu veure el seu plantejament en el següent document:
-Fotos desde una prespectiva física ( idea Nika). IMATGES DEL COS I ELS SEUS LÍMITS/ PLASTICITAT
ESPAI
Cada grup tria una paret que ha de ser el fons de la fotografía. Triar espais suficientment espaiats perque no surti el pati ni l’altre grup.
MÚSICA
MATERIAL: 3 càmeras
COSES A DEMANAR A LA ESTELA
-Equip de música al pati, escala (concerge).
Que facin visionat de fotos DILLUNS 22 que facin les fotos dels espais DIMECRES 24 .
Partir la clase en
Escalfament colectiu / Fotos físiques / fotos d’espais ( o búsqueda de fotografíes d’espais per internet ELLS SOLS?).
ESCALFAMENT COLECTIU 30’
4 grups de 3. Exercici “botella” en grups reduits
Exercici caigudes i atrapades EN GRUP SENCER
FOTOGRAFÍA
*Quin exercici fan?
3 CAMERES / 3 grups de 4, amb 2 fotografs per grup)
FALS TAI-CHI- AMB MÚSICA 20’
En cada grup hi ha la persona que fa els movimenbts de tai-chi, i l’altre que ha d’esquivarlo. Aquesta persona que esquiva es centrara en fer els moviments cada cop més grans i mes llunyans. Anar a buscar el límit del seu cos. El fotograf està fora, i lid emana a la persona “esquivadora” que pari quan la posición li interessa.
FOTOGRAFIA DEL COS “DESDE DINS”
A DOS: Una persona provoca el moviment de l’altre ( dansa contact) 20’
El fotograf en aquest exercici té el mateix rol que en l’exercici anterior.
FOTOGRAFIA DEL COS “DESDE FORA”
TRAVESÍES EN EQUILIBRI. EN PARELLA 20’
Es tracta de caminar en línea, hombro a hombro amb la teva parella, donant el teu pes i rebent el de l’altre. Es pot jugar d’anar “cada cop més lluny” El fotograf pren fotografíes d’aquest desequilibri desde l’angle que ho desitja.
VERTICALS CONTRA LES ESPATLLERES 20’
ESPAIS
Els últims ¾ d’hora els dediquem a buscar 3 espais a l’exterior de l’escola. Amplis per fotografiar-los. Espais que també poden ser cels per exemple.
Última hora: buscar per internet fotografíes d’espais???? O aixó ho poden fer dilluns ells sols?
Semblava fàcil quan ens ho van proposar, però vam acabar en una “guerra de sexes” noies contra nois defensant el nostre nom.
Les condicions eren que havia de ser un nom el suficientment ampli perquè ens representes a tots i prou concret perquè fos nostre.
Sense adonar-nos els nois defensaven “Transformers” i les noies “Teen-Art-Team”
El primer dia no va haver manera de posar-nos d’acord i ho vam deixar estar fins un altre moment, a la següent sessió vam començar de nou i vam decidir treballar per grups cercant els arguments a favor del nom que proposàvem, fer un mural i desprès defensar-lo davant del grup.
Tot i l’exposició dels diferents punts de vista no vam arribar a un acord amb facilitat. Com a positiu dir que reflexionem sobre que ens fa posicionar-nos a vegades en actituds tancades, que ens coneixem una mica més, que som conscients que la mandra ens condiciona molt quan hem de pensar…
OBRES,INSTALACIONS I INTERVENCIONS QUE TRANSFORMEN L’ESPAI PUBLIC Entenent l’Art com a eina transformadora bilateral que transforma tant el que el practica, com el que l’envolta, ens sembla interessant reflexionar com diverses disciplines artístiques poden transformar espais públics, resignificant- los, sigui de manera efímera, o de manera permanent. Mitjançant l’escultura, la pintura, la instal·lació, la performance o l’espectacle. És també la feina dels artesans la de transformar i passar d’una matèria en brut (exemple luthier- fusta en brut) a un objecte final (exemple luthier- violí).