17-3 Treballem la transformació de les nostres “certeses” amb el pas del temps

Reflexió individual

1) ENS SITUEM EN EL RECORD DE QUAN TENÍEM 5 ANYS:

*DE QUE ESTAVA SEGUR?

*DE QUE DUBTAVA?

*QUÈ M’AGRADAVA?

*QUE NO M’AGRADAVA?

*QUE EM SORPRENIA?

*ET FEIA POR ALGUNA COSA? QUINA?

2) ENS SITUEM AL MOMENT PRESENT:

*DE QUE ESTIC SEGUR?

*DE QUINES COSES DUBTO?

*QUE M’AGRADA?

*QUE NO M’AGRADA?

*QUE EM SORPRÈN?

*EM FA POR ALGUNA COSA? QUINA?

3) ENS SITUEM AL MOMENT IMAGINARI DE QUAN TINDREM 30 ANYS (COM JO I LA MARTA)

*DE QUE ESTARÉ SEGUR?

*DE QUINES COSES DUBTARÉ?

*QUE M’AGRADARÀ?

*QUE EM SORPRENDRÀ?
*EM PODRÍA FER POR ALGUNA COSA? QUINA?

Les respostes a la mostra!!!

Coneixem el treball de Lali Ayguadé

El dijous 11 de març, gràcies a la col·laboració amb la Quinzena Metropolitana de la Dansa, vam conèixer Lali Ayguadé, qui presentava la peça “Hidden” dins el festival.

La Lali va explicar la seva trajectòria com a ballarina, intèrpret i coreògrafa ensenyant com el seu pas per diferents escoles i companyies havien modificat la seva forma de ballar y com ho havia integrat en les seves pròpies creacions. Va mostrar un extracte de Hidden i es va obrir un debat amb els/les assistents.

A la sortida vam compartir una estona de pràctica de diàbolo amb el grup del Comas i Solà, que també havía assistit a l’acte.

15-3 Les nostres improvisacions!

Comencem a donar forma a la nostra mostra que inclourà improvisacions que mostraran una part del treball físic realitzat. També podem incloure el trapezi!!

Què hem de tenir en compte? Resum de que hem fet fins ara i recomanacions.

MATERIAL FÍSIC QUE HEM TREBALLAT FINS ARA

Al terra:

Individuals:

-Tombarella “rara” i Tombarella amb “gir”.

-Avançar arran de terra com si nedéssim

-A dos:

-Un escapa i l’altre (que està a sobre seu) li impedeix escapar

-Caigudes endarrere i endavant amb l’altre que l’atrapa ( aquí es pot afegir que el que l’atrapa pot desplaçar a l’altre persona durant el moment de “suspensió-caiguda”).NOU

-Columna de dos assegut al terra (amb un tercer que ajuda)

-Portar l’altre persona com un “koala” NOU

En grup:

Exercici d’aixecar en grup (per poder fer aquest s’ha de ser 6 o més)

Exercici de caigudes (per poder fer aquest s’ha de ser 6 o més)

Al trapezi:

-Suspensió normal

-Deixar una mà

-Balancejos endavant, endarrere

-Balancejos costat-costat

-Corbes

-Perezoso

-Aixelles

A TENIR EN COMPTE PER A LES IMPROS I LES COMPOSICIONS

Es poden triar  entre aquets binomis:

-Moviments diversos (cada cop un moviment diferent)

-Repetició ( repetir un mateix moviment en bucle)

-Sincronies (tots o mes d’un  fem el mateix moviment,a la vegada)

-Asincronies (un fa un moviment, després el fa l’altre, o els altres)

-Imitació (1 fa un moviment, l’altre el mira i repeteix el mateix).

-Pregunta/Resposta: (1 fa un moviment, l’altre el mira i en fa un altre ) VÍDEO KRAMP CLEMENT COGITORE PER EXEMPLE

-RITMES (existeixen diversos ritmes a escollir)

Ràpid (em moc ràpidament)

Lent (em moc lentament)

Continu (tot el rato hi ha moviment, no para…)

Discontinu (fem un moviment, una pausa on no hi ha res….i reprenem el moviment)

CALITATS DE MOVIMENT (diverses calitats de moviment)

Explosiu (KRAMP)

Fluid

“Sacudido” (KRAMP o hiphop…)

Lleuger ( NOIA APNEAS)

Pesat

INTENCIONS (Un cop escollit el ritme i la qualitat de moviment, triem la intenció amb la que fem el moviment)

Delicat

Brutal

Indecís

Decidit

D’aquest llistat, dins la vostra peça, podeu combinar un ritme amb un altre, una intenció i després una altra…. Són eines per enriquir un mateix moviment.

També és molt important que tingueu en compte les TRANSICIONS:

QUÈ SON LES TRANSICIONS? és el que fem entre “un moviment” i un “altre moviment”. Poden ser: simplement caminar, fer passos, o podeu afegir-hi el material que us vinguí de gust.

La veritat és que ens costa una mica entendre el que hem de fer, no sabíem que eren les transicions, ni els ritmes, les intencions? Poc a poc anem donant forma a la seqüència que treballarem a les següents sessions. Referències no ens falten:

ALEXANDER VANTOURHOUT (CIRC)

DUO ACRO-TRANSICIONS MOVIMENTS « SENZILLS » PRECISIÓ

SCREWS(TIERRA-AIRE) INTERESSANTE POR MOVIMIENTO AEREO + MOVIMIENTO AL SUELO

PROJECT PDF (PROJECT DE FEMMES)-CIRC FEMENÍ-PORTÉS (CIRC)

BARÓ D’EVEL (CIRC)

MOLT PRECIÓS DE VEURE-INTERESSANTS ELS ENLLAÇOS MOVIMENTS, LES INTENCIONS, EL RITME

LALI AIGUADE (DANSA)

DUO FÍSIC

DUO GESTOS PETITS

ROSER LOPEZ ESPINOSA (DANSA MOLT ACROVÀTICA)

TRAMA-QUINTETO ?

NOVEMBER-TRIO

BON VÍDEO PER PARLAR DE SINCRONÍES/ASINCRONÍES- LOWLAND

CLAUDIO STELLATO (CIRC)

LA COSA-QUARTETO- L’AUTRE-SOLO- INTERESSANT PER PARLAR DE MOVIMENTS SINCRONITZATS

CLEMENT COGITORE (VÍDEO !)

I nosaltres, per on comencem?

Per dividir-nos en 3 grups de 4 persones:
Què farem?
Cada grup haurà de fer una petita creació “efímera” d’una durada de 3-6 min amb música, cada grup tindrà la seva pròpia música, una música que l’inspiri.
En aquesta creació s’han d’incloure 8 moviments en total (un com a “facilitador” i un altre com actiu) S’han de combinar els exercicis entre ells. Per exemple, trobar la manera de portar al company a sobre fins que es col·loqui amb les aixelles sobre el trapezi o trobar la manera de desplaçar al company quan cau fins a posar-lo a sobre d’un altre per començar el joc “del que intenta escapar”…
Cada persona ha “d’ajudar a fer un moviment a l’altre” i ha de proposar un moviment ella mateixa (sigui en duo o sigui en individual).
Quan tinguem la creació, l’haurem de gravar en vídeo i penjar-la al classroom.
El procés a seguir serà el següent: primer recordarem els exercicis que ja hem practicat a classe, desprès farem una recerca per tal de conèixer diferents possibilitats i opcions, escollirem els exercicis que volem incloure a la nostra creació, els començarem a provar, decidirem com i qui els farà, com els enllacem i ho farem, practicarem la nostra creació i, per últim, la gravarem.0Han presentado la tarea12

Parem un segon: reflexionem sobre el procés

La Carla i la Marta volien saber com estaven vivint el procés de Creadors l’alumnat i ens van proposar fer-los una sèrie de preguntes de manera individual, per afavorir la participació, i gravar-los.

  1. Si penséssiu que la paraula TRANSFORMAR tingués poder per ella sola i la poguéssim enganxar sobre un   espai perquè fes l’efecte màgic desitjat: 

 Sobre quin espai de casa teva l’utilitzaries? Dins d’aquests espais , podries relatar el que canviaries? 

Sobre quin espai de l’institut? 

Sobre quin espai de la teva habitació? 

Sobre quin espai del teu barri?

Que es un procés creatiu?

Que estem fent a CREADORS més enllà de fotografies i treball físic?

*Això que fem té una continuïtat?
*Tindrà un resultat?  Quin resultat imagineu?
*Que hem de fer tots per arribar a aquest resultat?
*Quina part activa de tu mateix creus que hauries de potenciar per arribar-hi?*Que has trobat a l’espai de creadors?
*Anomena una experiència que t’hagi fet explorar alguna cosa diferent?
*Quines emocions/sensacions t’han sorgit dins l’espai de treball de creadors?
*Que has sentit o com t’agradaria sentir-te?



3) Anomena moments del trimestre on t’hagis sentit: 

-Orgullós del teu cos: CITA EL MOMENT, QUE FEIES, I SI TE’N RECORDES QUI HI HAVIA.-Orgullós de la teva mirada: Cita el moment, que veies ?

-Orgullós de la teva cooperació en grup: CITA EL MOMENT, QUE FEIES, I SI TE’N RECORDES QUI HI HAVIA.

-Portat pel teu grup, entregat amb confiança absoluta: CITA EL MOMENT, QUE FEIES, I SI TE’N RECORDES QUI HI HAVIA. 


4)Què creieu que es va transformant de vosaltres mateixos durant l’adolescència? 

-TRANSFORMACIONS FÍSIQUES: 
-Transformacions Conducta: actuar/relacionar-se

-TRANSFORMACIONS INTERIORS (exemple: idees, maneres de pensar, sentiments, d’identitat…)