L’exposició va anar molt millor del que pensàvem, tot i que una peça important va caure mentre l’estàvem muntant. A l’exposició van venir molts pares, mares i altres professors.
Nosaltres estàvem nervioses abans per l’exposició, però després estàvem contentes i orgulloses perquè havia quedat molt bonica. A part de sentir nervis també vam sentir angoixa i por, però també alegria, felicitat i orgull.
Pol i Matteo:
Hola bona tarda som els integrants del projecte de l’institut ME “En residència”. Avui us venim a presentar el que hem treballat durant tot el curs amb l’Albert Gironès, l’artista que ha estat venint tot el curs, incloent coses com el “lens flare” i investigant i fent recerca amb la llum. Dit això, ara podeu donar voltes i observar tot amb els vostres ulls.
Ona i Martina Ch i Daniela:
Venim a explicar les fotografies que vam fer amb les càmeres instantáneas i ens vam adonar que quan fas la fotografia al sol el sol surt de color negre i el voltant blanc. A més la mateixa fotografia pero en el mòbil surt molt diferent perquè surt el lens flare, ara la meva companya Daniela us explicarà què és el lens flare. Ara explicaré més detalladament què és el lens flare. El lens flare es el reflex del sol que es provoca quan xoca amb l’objectiu de la càmera, surten unes figures rodones que l’ull humà no pot veure, segurament haureu vist aquestes figures de llum en alguna pel·lícula o sèrie, són bastant comuns en les escenes romàntiques. També ens vam posar un vídeo a la pissarra del lens flare i el vam dibuixar amb ceres.
Maria, Martina Cr:
Ara us ensenyarem l’última activitat que vam fer. Consisteix en un mòbil format per discos, miralls i lupes. Vam pensar que seria una bona idea utilitzar aquests materials perquè quedés tot el terra i les parets de la sala plens de figures formades pels reflexes de la llum. Durant tot aquest curs hem estat treballant la llum i ens va agradar la idea de poder expressar en una obra el tema principal del que hem estat treballant. Així que l’Albert el nostre artista ens va proposar aquesta idea, ens va agradar molt. El procés va tenir certes dificultats perquè va caure i es van trencar alguns miralls, tot i això va ser un aprenentatge més.
Rebekka i Georgina:
L’intervenció als negatius és una de les activitats que vam fer que més ens va agradar. El primer dia vam fer unes fotos amb una càmera analògica. Un temps després, l’Albert ens va portar els negatius revelats. Ens els va portar, i amb unes pintures especials i amb uns bastonets per les orelles, els vam pintar. Després, per segon cop, l’Albert va revelar els negatius. Al pintar-los ho vam fer a la finestra, i era molt important no tocar-los perquè qualsevol taca es quedava marcada. També escollir colors va ser molt difícil perquè estaven invertits, ja que els colors serien al reves. Per últim l’Albert va passar tots els nostres negatius a l’ordinador, perquè els miréssim.
Sandra i Kawtar:
Ara us explicarem el dibuix sense mirar, aquesta activitat van ser una de les primeres activitats que vam fer amb l’artista Albert. : Consisteix en dibuixar una persona o un objecte, mirar al objecte al que estás dibuixant pero no pots mirar el dibuix.Quan hem fet l’exposició amb els professors van dibuixar sense mirar i aquests son alguns exemples. Els dibuixos sortien descol·locats i molt graciosos ja que alguns no tenien cap sentit.
Pol i Matteo:
Aquí acaba la nostra explicació d’aquesta exposició. Ara vosaltres si voleu podeu fer una ullada a tot el que hi ha aquí. Ens agradaria agrair a l’Albert Gironès i a l’Agnès tota la feina que han fet i tot l’acompanyament aquest curs, així com al Consorci d’Educació de Barcelona i a Can Felipa per proporcionar-nos aquest espai.
Gràcies per venir.