Obrim mires a “La Caldera” les Corts

Aquest dimarts hem tingut una sessió extra de “Creadors” i hem anat a la Caldera les Corts per veure una representació artística que ens ha deixat en xoc…ha estat una sorpresa!

L’Alice ens ho explica així; “Cuando llegamos sentí un estado de comodidad pero cuando comenzó fue una mezcla de emociones, al principio fue vergonzoso pero divertido, casi parecía que se quería burlar de nosotros, había cosas que percibía como molestas”. I és que la proposta ha estat una barreja entre el que vol explicar l’artista, el que nosaltres percebem i el que finalment hem experimentat a nivell de sensacions. Difícil de definir.

El fet de veure alguna cosa al que no hi tenim accés de manera habitual ens va fer plantejar què entenem per representació artística o, com a mínim, ens va fer veure que hi ha molts tipus de manifestacions. “…para mi fue una obra, tipo de comedia, me dio mucha risa, la vería de nuevo, pero a veces me confundía…” és el que l’Amàlia va percebre, mentre que la Bàrbara ho explica dient;  “… vam anar a veure un espectacle de “ball” que no s’entenia massa el context. Em va agradar que l’artista experimentés amb la música i els sons i ho feia amb ritmes constants i repetitius que em van fer sentir estranya i curiosa respecte al que veia”

Ha estat una experiència diferent amb una rebuda molt variable per part de tot el grup. Des del  “Lo vi más como un arrebato personal de élla (la actriz) que una representación con el propósito de hacer sentir al público diferentes emociones” de l’Alice, fins al ” En conclusió que va ser una obra una mica estranya però a mi em va agradar perquè al cap i a la fi, cada artista interpreta el que vol com vol” d’en Bruno.

Construïm la nostra narrativa

“Nuestra escena empieza con todo negro, después, se enciende un fuego y se empieza a incendiar todo…” així comença la narrativa del grup en el que està la Regina que, com la resta de companys i companyes, estan començant a construir la seva història a partir dels quatre elements i el concepte de catàstrofe que hem estat treballant al llarg del curs.

Exposem les idees que sorgeixen a partir dels quatre elements

Per poder construir el nostre relat, estem treballant amb l’ storyboard per grups…de manera visual anem concretant els diferents aspectes que hem d’acompanyar amb el so que ens ajuda a gestionar les emocions que volem transmetre.

Construint els nostres storyboard

Així que, com diu en Bruno; “Aquesta sessió ens va agradar molt, perquè vam poder posar a prova la nostra creativitat i vam poder pensar tot el que volíem per dur a terme la nostra idea al nostre projecte.” Seguim endavant!

Una contaminació espectacular!

Una jornada de Contaminació amb molta il·lusió, alguns nervis, però molt ben gestionada pel propi alumnat.

“Vam començar el dia amb molta energia, posant tots els materials a l’espai Àgora del nostre centre, per poder mostrar la feina feta a l’alumnat de 5è i 6è de primària” que com bé diu també l’Èlia; “… les nenes i les nens van parar molta atenció a les nostres explicacions” i ens va ajudar molt a poder ensenyar tot el que havíem treballat fins al moment.

El primer va ser fer una sessió en la que vam programar tot el que volíem mostrar. Fer una pluja d’idees, concretar l’espai, organitzar les tasques… tot pensat per poder preparar-ho el millor possible.

Organització de la jornada

El mateix dia de la Contaminació, va ser molt emocionant, la Yue ens ho explica així; “En el moment de la contaminació jo era la guia i la Tyra m’acompanyava. Durant la primera ronda jo estava molt nerviosa en pensar que alguna cosa podria anar malament, però no! En acabar vaig pensar que havia sortit excel·lent.  Primer vam acompanyar els de cinquè de primària en l’espai de les ulleres virtuals i ens vam repartir les tasques; la Tyra acompanyant les persones per veure si estaven bé  en l’espai de les ulleres virtuals i jo acompanyant als altres 4 nens a parlar sobre els escrits i les activitats que havíem fet al llarg del trimestre. Em vaig quedar sense saber què dir i la Marisa em va ajuda a explicar.

Quan vam acabar de fer això, ven ràpidament vam anar cap a la sala de les histories i els nens i les nenes s’ho va passar molt bé i van riure molt perquè les històries eren súper divertides i en vam poder llegir unes quantes.

Després, a la sala de l’àudio visual, els va agradar molt pel vídeo en el que sortia un petit mono i l’ànec nadant amb una música i uns sons de fons molt relacionat amb les imatges del vídeo. Al final vaig perdre el veu per parlar molt.”

Provant les ulleres virtuals
Llegint els relats que havíem escrit
La zona de l’àudio visual va ser un èxit
I la maqueta del nostre futur producte final!!!

No només va venir l’alumnat de 5è i 6è de primària, també el professorat de secundària, primària i infantil va poder visitar l’espai i, com no podria ser d’una altra manera, vam convidar a la resta de companys i companyes de 3r d’ESO!

Un primer trimestre de descoberta

Aquest primer trimestre hem estat coneixent a Urati Laboratori i la seva manera de treballar l’art. Amb l’Albert estem fent la part de la dramatúrgia ; investigar la part escrita i de guió, posar en paper el que volem explicar i poder presentar-ho al grup. Com diu en Benja; “em va agradar molt l’activitat ja que era una activitat d’escriure històries “bizarras” amb un final estrany i absurd.” per indagar amb les possibilitats del guió.

Amb la Marta treballem les diferents opcions que ens dona la visualització plàstica del que produïm de manera escrita i com els formats diversos ens demanen repensar el que volem explicar i com podem representar el nostre entorn; com veiem? Com reflexionem? Què ens explica l’entorn i i com expliquem el que ens envolta.

A més, amb en Sergio ens movem en el camp de la sonoritat. Li donem importància al que escoltem i al que no escoltem, a com els sorolls, la música, els sons … ens ajuden a contextualitzar i a donar sentit al que volem explicar.

Ens agrada treballar d’aquesta manera perquè, com diu en Bruno; “penso que està molt bé el que fem perquè és molt interessant que vinguin artistes de fora del centre. No és el mateix que si ho fessim a l’escola que amb els professors”.

Tot plegat és possible perquè la Sílvia, de la Brossa, ens acompanya en tot moment i forma part d’aquest projecte com a espai de creació que hem pogut conèixer i visitar i que ens ha sorprès molt per les possibilitats que ens ofereix.

És un manera molt enriquidora d’aprendre coses noves.

Procés d’escriptura amb l’Albert
Treballem la part sonora amb en Sergio
Indaguem amb les imatges amb la Marta
Coneixem La Brossa