Desfem fils

Primer l’Agnès ens ha explicat què era i que significava “En Residència” i que faríem un projecte artístic contemporani.

Després en grups de quatre ens han posat a desfer un cabdell de llana en els objectes y després entre nosaltres.

Per últim, hem segut en rollana i cadascú havia de dir una frase que resumís l’activitat. Aquestes són les frases dels meus companys:

-Atrapats però junts

-Estem entrellaçats

-Està tot desendreçat

-Les cordes fan altres cordes

-Em seto raro perquè estic enrollat

-Es com una peli de crim a causa de les cordes… com anar a llocs on van les seves víctimes.

-No es gaire còmode

-Estem atrapats

-Al principi tots cooperavem però després tots anavem fent esbojarrades i és extranyament reconfortant.

-Se sent com si  estiguéssim presos.

-Se sent una miqueta inútil i al principi no hi hava sentit però després tot queia.

-Se sent incòmode, pero quan recordem hem sigut nosaltres que ens hem empresonat i després… ens queixem

-Quan ho fem tot en separat tardem molt, pero encanvi quan estam junts tardem menys.

i ara què…?

Martina Blewet

Poblenou abans?

-La primera cosa que hem fet ha estat distribuir-nos en 6 grups.

 -Després per interessos personals ens ha tocat un tema a investigar per a cada grup i hem començat a fer la recerca.

-Aquesta recerca tracta sobre temes del passat de Poblenou.

Aquests són els temes que hem de tractar:                 

-Aigua: captació i distribució

-Passat agrícola de Poblenou

-Patrimoni industrial

-Passat de pesca de Poblenou

-Passat comercial de Poblenou

-L’habitatge a Poblenou -L’Aliança de Poblenou

Aquest esquema ens ha ajudat a cercar el tema de cada grup.

Marc García

Tarda de tapes

Avui hem avançat molt en la llibreta d’artista.

És una enquadernació japonesa amb el llom cosit.

Avui nomes ens quedava acabar les tapes.

Les tapes son de cartró gruix per poder dibuixar en la llibreta d’artista en qualsevol moment. També podrem escriure, enganxar…

Les tapes estan folrades amb cartolines de diversos colors: les cares de dintre i les de fora.

Cada grup s’ha especialitzat en un pas:

Tallar cartrons

Retallar cartolines

Enganxar cartolines a les tapes.

Finalment com que en Javier ha vist que algunes no estaven ben fetes, ha dit en Gerard que fes de control de qualitat.

El professor ha dit que el pròxim dia les cosirem.

Transició: De no tenir cap tapa a tenir-les totes preparades.

Fèlix Petit

Moguem-nos

La sessió d’avuí l’hem dividit en dues parts:

1a Hem iniciat la llibreta d’artista.

2a Hem fet una activitat que tracta sobre com ens posicionem en l’espai.

A la classe d’avui ens hem dividit en grups. Aquest grup està tallant les cartolines de colors variats per fer la folra de les llibretes d’artista.

Aquest grup ha estat retallant les tapes dures de la llibreta d’artista.

Aquest grup estan enganxant les tapes dures i les cartolines de la part de dintre.

Hi ha hagut un grup que a estat enganxant la cartulina amb les tapes dures

Activitat: com ens posicionem a l’espai:

Ens posicionem a l’espai de forma grupal.

Aquesta activitat ha consistit en posar-se en una postura en la relació als altres. Tots haviem d’estar en contacte com a mínim amb un company.

Berta

Les obres de la Marta Bisbal

1a acció: estels a la ximeneia de Cal Saladrigues

La Marta presenta les seves obres

Avui la Marta ens ha parlat d’alguna de les seves obres. Ens ha cridat l’atenció Constel·lar les pedres i El mapa de l’imperi. De la segona ens ha cridat l’atenció de quina manera un error imprevist en l’impressió de la instal·lació ens ha fet arribar a la conclusió que, tal com deia Borges, es inútil i impossible fer un plànol a escala 1:1.

De la primera, els alumnes han agafat la idea i han traslladat l’acció a la xemeneia de Can Saladrigues, és a dir, han constel·lat la xemeneia, aquells maons, que pel motiu que fos els cridés l’atenció i enganxaven un petit estel platejat.

A la pissarra es pot llegir l’enunciat de l’activitat.

Les enganxines:

L’acció a la xemeneia que està davant de l’institut:

Em presento

Avui els alumnes s’han presentat davant de la resta del grup i de la Marta Bisbal.

Primer han parlat sobre què és l’art contemporani. Després cada un ha buscat obres d’art contemporani que li agradin en qualsevol disciplina.

Ha sortit davant de la resta i han explicat quina obra han triat i per què. L’artista que més ha triomfat ha estat en Banksy.