A partir d’una de les paraules del nostre abecedari creem un cal·ligrama, composat a partir de les paraules que el conformen.
Un cal·ligrama és un tipus de poema visual. És un text, o de vegades tan sols una frase o una paraula, generalment poètic, en què s’utilitza la disposició de les paraules, la tipografia o col·ligrafia per tal de representar el contingut.
S’apropa Nadal, s’ensumen les vacances a l’ambient i avui l’Oriol decideix fer una sessió de relaxació, inmersió en un món intim i personal, provocat per la tranquilitat i una música envolvent i sugerent.
Un cop fet… rentabilitzem la proposta amb un exercici d’escriptura automàtica de conceptes, idees i sensacions, sense pensar, de forma intuïtiva… el resultat, tota una sèrie de declaracions vitals molt punyents que constituiran el punt de partida del nostre text dramàtic.
I ara, ens toca gaudir d’unes magnífiques festes! Apa, Bon Nadal a tothom!
En un matí fred i solejat de principis de desembre, el grup de treball hem visitat la Sala Beckett.
Els estudiants estaven emocionats pel fet de conèixer una sala de teatre per dins i un pel excitats per veure el lloc a on presentaran la feina feta durant tot el projecte.
Ens ha rebut el Víctor Muñoz que d’una manera molt amena ha dirigit la visita. El Víctor és un home de teatre que viu i respira teatre i que ens ha fet un recorregut fantàstic per les instal·lacions.
Hem començat per una introducció a la Sala Beckett: creació i orígens,
la sala al barri de Gràcia,
Sanchis Sinisterra,
el trasllat al Poblenou, la cooperativa, la creació de la nova sala…
Tot un recital d’informació, molt ben explicada, que tenia els estudiants amb la boca oberta…
Vàrem poder veure, la sala d’assajos, la sala Petita, la sala Gran, les aules…
A la sala Gran vàrem fer parada i allà, el Victor va fer una explicació in situ sobre els diferents oficis del teatre.
D’una manera molt entenedora i didàctica, fent preguntes, que per cert els alumnes sabien respondre (quin goig d’alumnes que tinc!)… desprès, cap els camerinos…
En definitiva, va ser una matinal que els va passar volant i segons ells…havien après moltíssim.
Gràcies Victor i Gràcies Sala Beckett, sempre és un goig visitar casa vostra!
El 14 de desembre vam anar de visita al Teatre Lliure i va ser molt divertit.
Vam venir a l’escola a les 8 del matí i vam fer la primera classe que era socials.Després, a segona hora ens vam reunir a una classe per comprovar si tothom tenia el tiquet de metro i la mascareta. La veritat és que no vam ser molts, ja que molta gent es va deixar la mascareta. Quan tothom estava llest, vam anar al carrer fins al metro i havíem de fer moltes parades de metro. Això no va ser el pitjor perquè, ja no quedaven seients lliures i vam haver de seure a terra i ens moríem de calor.
Quan vam arribar, després de 45 minuts de sofriment, vam prendre l’esmorzar mentre caminàvem i, al cap d’una estona, que se’ns va fer molt llarga, vam arribar.
Allà, ens vam trobar a la Marina i l’Alícia i ens van explicar l’origen del Teatre Lliure, va ser super interessant. Una estona després, vam entrar i vam visitar el Teatre.
És enorme i molt bonic!!! Sempre recordarem els camerinos, va ser el que més ens va agradar
Avui hem fet un taller de percussió corporal amb Txus Eguilaz.
Ha estat molt intens. Ens hem sentit molt còmodes perquè en Txus ens ha presentat i explicat molt bé els exercicis: de molt fàcil a més complicat. Hem fet moltes dinàmiques d’interacció amb el grup i això ens ha fet sentir més units.
Hem fet diferents activitats: el joc de les cadires, el joc del líder (amb música seguir els moviments d’un company) i finalment hem tocat el tema de “Stand by me” amb instruments. Vam poder tocar el que volíem: teclat, guitarra, xilòfons, baix, bateria, cantar. Va ser divertit i maco tocar tots junts, en grup. Va ser una bona sessió.
Durant les primeres setmanes ens hem anat coneixent. A causa dels “grups bombolla” dels darrers cursos molts de nosaltres no ens coneixíem bé i per això era difícil sentir confiança.
Hem fet activitats molt diferents:
Dibuixar i pintar escoltant músiques diverses
Explorar la nostra veu a través d’onomatopeies i sons diferents: riure, xiuxiuejar, plorar, cridar… Això va ser divertit per a alguns, però altres van sentir molta vergonya.
Escoltar la cançó preferida de cada membre del grup
Pensar en quina cançó sentim que forma part de la nostra família, que serveix per identificar-la. Hem escoltat les cançons que cadascú ha aportat. Això ens ha costat: hem hagut de pensar en la nostra infància i en la música que més sentíem a casa nostra.
A partir de la tasca anterior, en què s’exploraven alguns els espais del centre, havíem de fer una proposta d’intervenció per millorar o canviar aquests espais.
El primer que vam fer va ser fer un mapa mental amb una paraula que tingués alguna relació amb el que buscàvem canviar o promoure a l’espai. Per exemple, en el nostre cas vam utilitzar la paraula convivència relacionada amb l’oasi, que és una part del pati on la gent socialitza.
A partir mapa mental vam desenvolupar les diferents idees de canvi que vam plasmar en fotomuntatges. Amb tot el material vam fer una exposició a l’aula, i vam acabar fent una presentació oral a l’Elena, que és la cap d’estudis.
La nostra experiència ha sigut molt útil, relaxant i interessant no en general sinó a algunes alumnes. Per altres era una mica avorrit, la dansa contemporània. Les activitats del començament, eren una mica àrids. Però després, va ser divertit. També ens va agradar molt la dansa que van fer Emma i Maria, ha sigut molt espectacular.
Tot això és una oportunitat per nosaltres a conèixer el nostre cos quan es mou i que sentim nosaltres. Tot el que vam fer ens vam agradar molt, els moviments de dansa que ens van ensenyar les ballarines, les activitats de motl tipus com: la creació del nostra propia signa amb mans, pero sobretot l’ultima classe va estar molt mes divertida que altres.
A més a mes, ens vam agradar que després de les activitats feiem una cercle i comentavem entre tots. Algunes vegades no teníem res a dir, això és veritat perquè costava pensar que es realment el que estava passant amb el cos, peró apreniem més coses, i la nostra confiança també va augmentar una mica.
Què és per nosaltres la dansa?
Per nosaltres la dansa és enèrgica, expressions corporals i artistics. La dansa ensenya la importància del moviment i la forma física en diferents maneres. Ballar pot ser una manera de mantenir-se en forma. La dansa desenvolupa capacitats físiques, creatives, imaginatives i emocionals.