Exploració dels espais de l’institut.

Des de El globus vermell EN RESiDÈNCiA

Primer de tot vam debatre una estona sobre els nostres pensaments en que era la cultura, la creació, l’art…

Després que ho parléssim i donéssim veu a les nostres opinions durant un temps, ens van explicar les diferències i algunes dades. Vam anar amb els arquitectes i mestres a la pista de futbol on ens vam posar asseguts en rotllana per així poder parlar una mica i seguir amb l’activitat.

Un cop quan tots ens vam posar còmodes en cercle vam tornar a l’activitat predeterminada, on ens van fer escriure per a continuació dir verbs i adjectius que des del nostre punt de vista que descrivíssim la pista de futbol i l’aula d’acollida. Cosa que ens va semblar bastant divertida i entretenguda, ja que no ho havíem pensat mai.

Al final amb totes les opinions va sortir una taula així :

Pista poliesportiva
Verbs / Accions

Jugar: 13, Jugar a futbol: 2, Córrer: 15, Saltar: 6, Ballar: 2, Llençar: 4, Menjar: 11, Caminar: 8, Parlar: 7, Discutir: 1, Cridar: 3, Riure: 4, Descansar: 1, Plorar: 1.

Adjectius

Gran: 14, Llarg: 5, Ample: 4, Dur: 5, Fred: 4, Gris: 2, Industrial: 1, Brut: 9, Antic: 1, Degradat: 1, Divertit: 4, Bonic: 1, Lúdic: 1, Organitzat: 2, Sorollós: 1.

Aula d’acollida

Verbs/Accions

Seure, Socialitzar, Ensenyar, Escoltar, Aprendre, Estudiar, Fer deures, Practicar idiomes, Llegir, Escriure, Actuar, Escoltar musica, Dibuixar, Pintar, Parlar.

Adjectius

Brut: 9, Antic: 1, Degradat: 1, Divertit: 4, Bonic: 1, Lúdic: 1, Organitzat: 2, Sorollós: 1.

Per acabar ens vam fer unes fotos a diferents llocs de l’institut fent alguns dels verbs que van sortir per tenir-les com a exemple.

Síntesi subtractiva

Des de Estampa EN RESiDÈNCiA

Dani i Jesús

El dia 13 de desembre vam fer la síntesi subtractiva amb paper de celofan vermell i colórs blau i vermell.

(afegiu les imatges que estan a la carpeta corresponent)

  1. Primer hem descrit una paraula en blau i fem uns dibuixos de color vermell amagant les lletres
  2. Després, combinant dos dibuixos amb diferent color, un vermell i un negre, fem dos dibuixos combinats.

Camí a casa i instruccions pictòriques

Des de Estampa EN RESiDÈNCiA

Marta, Alex, Rida, Beth

Camí a casa

Primer vam posar un paper vegetal a sobre d’un mapa de l’actual Sant Andreu i vam dibuixar el camí des de casa nostre fins a l’institut. 

Amb boli o retolador vam repassar el camí. Després amb boli o retolador vam repassar i pintar tots els edificis o llocs que estaven a la vora del nostre camí a casa. Per últim, vam agafar el paper vegetal i el vam posar a sobre d’un mapa antic de Sant Andreu (1928-1931) per veure si podíem fer el nostre camí. 

El Marcel amb tots els nostres mapes va fer un vídeo.

Instruccions pictòriques

En una tira de paper vam fer instruccions il·lustrades del que vèiem o fèiem des de casa nostra fins a l’institut. No només havíem de posar fletxes, també si passàvem per algun lloc important, significatiu o que ens cridi l’atenció l’havíem de dibuixar.

la meva casa… a una caixa

Des de Xesca Salvà EN RESiDÈNCiA

En l’última cosa que hem treballat durant aquestes setmanes, ha estat en la creació d’una casa de cartó. Cadascú va fer la seva casa al seu gust. Pintem les cases amb els nostres colors favorits, la decorem al nostre gust, amb finestres en les quals podíem observar un paisatge que ens agradés, una porta, algunes cases amb pati o piscina i amb objectes que creguem per a decorar la nostra casa per dins. Creem les nostres cases amb molta emoció, cadascú va fer la seva casa de manera creativa i única. Ens divertim molt.Lindsay

Pròximament presentarem els nostres projectes a tota la comunitat de l’ieTN.

GALERIA DE MOSNTRES

Des de Sara Manubens EN RESiDÈNCiA

Continuem treballant amb la Sara en la creació de monstres.

Monstres que creixen en totes direccions, que es transformen en coses que desconeixem.

Sota les pells dels monstres s’amaguen innumerables misteris que lluiten per veure la llum.

Els monstres són part de nosaltres, no fan por només, de vegades també poden ser divertits, d’altres són enigmes.

Potser només volen conèixer que hi ha allà a fora, potser els mou el mateix que a nosaltres: la curiositat.

¿TEATRO?

Des de Nus Teatre EN RESiDÈNCiA

Y así comenzamos el curso. Vimos en clase la película Noviembre que sorprendió mucho al alumnado y, sin quererlo, teníamos en frente nuestro propósito con el proyecto Creadors en Residència: teatro social a la mano de Nus Teatre y con el soporte de Transeduca.

PRIMERA EVALUACIÓN

A lo largo del primer trimestre los alumnos de 4r A del Salvador Espriu han trabajado con actividades lúdicas el movimiento, la sincronización, vocalización, además de reforzar la competencia social mediante los debates con la artista Júlia Cruz i nuestro guía y comisario, Javier Rodrigo.

A lo largo del trimestre, el grupo iba cogiendo confianda y comenzaron las primeras improvisaciones entre las actividades lúdicas.

Una de las actividades que más gusta. EL LOBO

Alumnos defendiendo su obra dramática.

Fanzines

Des de Paulina Flores EN RESiDÈNCiA

Per prendre consciència de tot allò que havíem fet fins ara, per grups, ens hem encarregat de fer Fanzines, de les diferents coses que hem treballat. A més a més, hem après que eren els Fanzines i la gran quantitat de tipus que existeixen.

La Paulina ens ha prestat alguns dels que ha editat ella i també part d’una col·lecció d’un amic seu, l’Àlvaro, que generosament ens els ha deixat. Hem vist moltes possibilitats, amb textos, dibuixos, diferents plegats…

També hem creat un estamp que defineix part del procés creatiu que estem fent. El podeu veure en vermell als Fanzines.

Us deixem les instruccions perquè pugueu fer el vostre propi Fanzín:

Catàleg de joguines

Des de Paulina Flores EN RESiDÈNCiA

Quines joguines recordes de quan eres petit?

La Paulina ens proposa un llibre i una lectura d’un capítol de ‘Catálogo de juguetes’ de l’escriptora Sandra Petrignani. En la lectura, l’escriptora descriu i narra el vincle amb un gronxador, els seus records…

A partir d’escoltar i analitzar aquesta lectura, nosaltres hem estat recordant. Cadascú ha triat un joc o joguina i aquestes són les que recordem més, normalment perquè, vam acompanyades de moltes històries:

Cal·ligrama

Des de Paulina Flores EN RESiDÈNCiA

A partir d’una de les paraules del nostre abecedari creem un cal·ligrama, composat a partir de les paraules que el conformen.

Un cal·ligrama és un tipus de poema visual. És un text, o de vegades tan sols una frase o una paraula, generalment poètic, en què s’utilitza la disposició de les paraules, la tipografia o col·ligrafia  per tal de representar el contingut.