“Els Camils” i la Mercè Vidal

Des de Curro Claret EN RESiDÈNCiA

Fa uns dies vam anar al centre ocupacional taller Sant Camil, de la Fundació Santa Creu, que està molt a prop del parc del Guinardó. Aquí ens va atendre l’Amadeu, que és el seu director. És un centre on van persones amb discapacitats intel·lectuals. Els ensenyen coses bàsiques i fan activitats de tota mena, també esportives.

Al mateix recinte, hi ha un espai on viuen joves migrants, i els ajuden a estudiar i els acompanyen fins que s’incorporen al món laboral.

També tenen habitatges per rebre famílies desnonades, fins que troben on viure.

Uns dies després vam rebre la visita la Mercè Vidal de l’associació Nou Horitzó de gent gran. Ens va explicar com tractaven a la gent gran en algunes residències. També va dir que a les residències privades no poden anar gaires avis perquè són molt cares i que tot això s’hauria de canviar.

Ens va comentar que la gent gran és molt divertida, té ganes de fer coses i d’estar més integrada i relacionar-se amb altres generacions. El que més em va cridar l’atenció és quan va explicar que es fan projectes en què gent jove visita les residències, fan riure a la gent. Als avis els va bé, perquè són com nens petits, juguen, riuen i es distreuen.

Tornant de vacances de Nadal

Des de Curro Claret EN RESiDÈNCiA

En tornar de vacances vam començar a investigar algunes entitats del barri.

Vam anar al casal Mas Guinardó a fer una xerrada amb el Chapu, que és coordinador. El Chapu ens va explicar que és un equipament municipal de proximitat que ofereix despatxos, espais de trobada, sales per a tallers o activitats diverses. També cedeixen la infraestructura, i donen els recursos i les eines per al treball associatiu.

Ens han explicat que fan festes del barri, i altres projectes que impliquen donar sostre per a la gent jove que no en té o entregar aliments. Al casal organitzen esdeveniments culturals, tallers de formació intercultural i gestionen una botiga de roba i coses de segona mà per mares amb els nens petits.

M’ha cridat l’atenció que fan bastants activitats per a totes les edats com per a nens i per a gent gran.

Impressions posteriors a la Contaminació.

Des de Luís Tabuenca EN RESiDÈNCiA

Nerea: Al principi estava nerviosa, però després en vaig quedar satisfeta.

Dayana: Fent la contaminació estava bastant nerviosa. Moltes vegades m’entraven ganes de riure, sobretot quan vam posar el meu àudio i no recordava alguns àudios que havia gravat, i em van fer gràcia. Crec que el resultat final va ser molt bo.

Paula: Aquell dia estava molt nerviosa, i cada vegada més, però jo crec que ens va sortir bastant bé.

Vídeos #RompeTusMales i Contaminació

Des de Oriana Eliçabe EN RESiDÈNCiA

Shakra “Un cop la performance va tenir lloc, i un cop el nostre objectiu es va complir, ja era hora d’editar els vídeos que vam gravar durant l’esdeveniment. 

En aquest, a través de l’acció de trencar els calendaris gegants que vam crear durant les sessions anteriors, ens vam acabar reivindicant. Aquesta manera d’expressar-nos no la teníem prevista, però va acabar sent una molt bona idea, alegre i divertida, per a alliberar aquests malestars que teníem.”. 

“A continuació, tota aquesta experiència viscuda durant el projecte la vam voler compartir amb el professorat de 4t d’ESO, i així va ser. Per fer-ho, ens vam organitzar en quatre grups i cadascun tenia la responsabilitat d’explicar alguna determinada part del procés.”. 

Durant la sessió de contaminació l’alumnat va proposar a l’equip docent una acció de participació: escriure preocupacions, sentiments, malestars que viuen en relació amb el temps a l’institut, i després enganxar els postits en els mesos de juny i juliol.

A la setmana següent, a l’aula, es va reflexionar sobre com una part de la comunitat (alumnes i docents) que habita l’institut, pot arribar a compartir algunes de les mateixes preocupacions, sentiments, malestars que es viuen.

Sessió de contaminació

Des de Gatillo Culón EN RESiDÈNCiA

Els alumnes de En Residència van fer “la sessió de contaminació” davant de l’equip docent de tot l’institut. En aquesta sessió els alumnes van fer una performance que feia referència al joc i al circ com a element lúdic i simbòlic. Van crear diferents escenografies i dinàmiques amb estructures en l’espai, jugant en aquest i amb pilotes, amb l’ocupació d’un espai, el buit, el silenci i el moviment. En aquest acte es va veure la participació i el treball dels alumnes al llarg dels mesos anteriors amb l’objectiu fixat en una creació d’una obra de circ