El nostre institut està dintre d’aquest recinte, i per això l’estem estudiant.
Un dia vam mirar mapes de la Fabra i Coats des de l’antiguitat fins avui i vam veure moltes diferències entre el 1945 al 2022 van canviar moltes coses.
Després vam anar d’excursió a la Fabra i Coats amb uns mapes antics, ens havíem de situar en el mapa antic, en parelles anàvem a llocs reals i els situàvem en el mapa antic i escrivíem què hi havia actualment.
Primer de tot vam debatre una estona sobre els nostres pensaments en que era la cultura, la creació, l’art…
Després que ho parléssim i donéssim veu a les nostres opinions durant un temps, ens van explicar les diferències i algunes dades. Vam anar amb els arquitectes i mestres a la pista de futbol on ens vam posar asseguts en rotllana per així poder parlar una mica i seguir amb l’activitat.
Un cop quan tots ens vam posar còmodes en cercle vam tornar a l’activitat predeterminada, on ens van fer escriure per a continuació dir verbs i adjectius que des del nostre punt de vista que descrivíssim la pista de futbol i l’aula d’acollida. Cosa que ens va semblar bastant divertida i entretenguda, ja que no ho havíem pensat mai.
Al final amb totes les opinions va sortir una taula així :
Primer vam posar un paper vegetal a sobre d’un mapa de l’actual Sant Andreu i vam dibuixar el camí des de casa nostre fins a l’institut.
Amb boli o retolador vam repassar el camí. Després amb boli o retolador vam repassar i pintar tots els edificis o llocs que estaven a la vora del nostre camí a casa. Per últim, vam agafar el paper vegetal i el vam posar a sobre d’un mapa antic de Sant Andreu (1928-1931) per veure si podíem fer el nostre camí.
El Marcel amb tots els nostres mapes va fer un vídeo.
Instruccions pictòriques
En una tira de paper vam fer instruccions il·lustrades del que vèiem o fèiem des de casa nostra fins a l’institut. No només havíem de posar fletxes, també si passàvem per algun lloc important, significatiu o que ens cridi l’atenció l’havíem de dibuixar.
En l’última cosa que hem treballat durant aquestes setmanes, ha estat en la creació d’una casa de cartó. Cadascú va fer la seva casa al seu gust. Pintem les cases amb els nostres colors favorits, la decorem al nostre gust, amb finestres en les quals podíem observar un paisatge que ens agradés, una porta, algunes cases amb pati o piscina i amb objectes que creguem per a decorar la nostra casa per dins. Creem les nostres cases amb molta emoció, cadascú va fer la seva casa de manera creativa i única. Ens divertim molt. – Lindsay
Pròximament presentarem els nostres projectes a tota la comunitat de l’ieTN.
Y así comenzamos el curso. Vimos en clase la película Noviembre que sorprendió mucho al alumnado y, sin quererlo, teníamos en frente nuestro propósito con el proyecto Creadors en Residència: teatro social a la mano de Nus Teatre y con el soporte de Transeduca.
PRIMERA EVALUACIÓN
A lo largo del primer trimestre los alumnos de 4r A del Salvador Espriu han trabajado con actividades lúdicas el movimiento, la sincronización, vocalización, además de reforzar la competencia social mediante los debates con la artista Júlia Cruz i nuestro guía y comisario, Javier Rodrigo.
A lo largo del trimestre, el grupo iba cogiendo confianda y comenzaron las primeras improvisaciones entre las actividades lúdicas.
Per prendre consciència de tot allò que havíem fet fins ara, per grups, ens hem encarregat de fer Fanzines, de les diferents coses que hem treballat. A més a més, hem après que eren els Fanzines i la gran quantitat de tipus que existeixen.
La Paulina ens ha prestat alguns dels que ha editat ella i també part d’una col·lecció d’un amic seu, l’Àlvaro, que generosament ens els ha deixat. Hem vist moltes possibilitats, amb textos, dibuixos, diferents plegats…
També hem creat un estamp que defineix part del procés creatiu que estem fent. El podeu veure en vermell als Fanzines.
Us deixem les instruccions perquè pugueu fer el vostre propi Fanzín:
La Paulina ens proposa un llibre i una lectura d’un capítol de ‘Catálogo de juguetes’ de l’escriptora Sandra Petrignani. En la lectura, l’escriptora descriu i narra el vincle amb un gronxador, els seus records…
A partir d’escoltar i analitzar aquesta lectura, nosaltres hem estat recordant. Cadascú ha triat un joc o joguina i aquestes són les que recordem més, normalment perquè, vam acompanyades de moltes històries:
Expliquem el camí que fem cada dia de casa a l’institut, ho fem gràficament i per escrit, pensant en els petits detalls, els sons, les trobades, la ruta… Petits detalls que a vegades ens passen per alt.